Trawy ozdobne Petrusa.

Tu rozmawiamy o turzycach, miskantach, kostrzewach i innych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Iga51
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 4129
Rejestracja: 2013-10-07, 17:53

Re: Trawy ozdobne Petrusa.

Post autor: Iga51 »

Witaj Piotrze.
Nie sądziłam, że ostnice tak pięknie wyglądają o tej porze roku. Cudowny widok. :padam:
Czy Ty je sam wysiewałeś? Ile mają lat?
Ja wysiałam ostnice dwa dni temu. Myślisz, że coś z tego będzie? Nie mam żadnego doświadczenia z trawami ozdobnymi. Moje turzyce na parapecie już coraz większe.
Awatar użytkownika
Elzbieta M
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 7922
Rejestracja: 2010-09-22, 20:16

Re: Trawy ozdobne Petrusa.

Post autor: Elzbieta M »

Zjawiskowo wyglądają. Czy są ekspansywne? Ze zdjęć wydaje się , że nie. A jak wysokie? Potrzebują więcej miejsca , niż np kostrzewa sina? bardzo , bardzo mi sie podobają
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6714
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Re: Trawy ozdobne Petrusa.

Post autor: Petrus »

Witajcie. Tak sam wysiewałem te ostnice w zeszłym roku. Siałem chyba pod koniec marca. Jesienią są już super duże i przepięknie kwitną. Parę postów wcześniej możecie popatrzeć. Na zdjęciu jest odmiana czyli ostnica cieniutka 'Pony Tails' a te mniejsze to ostnice piórkowate. Wszystkie mają rok.
Igo a jaką ostnicę wysiewałaś?
Elu ostnice nie są ekspansywne. Rosną w kępie. Odmiana u mnie dorastać może do około 60 cm. W większości i tak pędy się pokładają i tworzą takie falujące włosy. Wszystko zależy jak chcesz je posadzić. Czy preferujesz by każdą roślinę było dokładnie widać to co metr wystarczy. Jeżeli chcesz uzyskać jednolitą masę falujących liści można sadzić ją nawet co 30 cm. Wszystko też zależy od podłoża. Im żyźniejsze tym rosną wyższe i się pokładają, im uboższe tym są bardziej wyprostowane i węższe. :-)
Niech ogród będzie moją pasją, wytchnieniem i odpoczynkiem.
Pozdrawiam, Piotr.
Moje rośliny ogrodowe Moje trawy ozdobne
Awatar użytkownika
Iga51
Mistrz dyskusji!