Jest takie miejsce, a w nim me oczko i skalniak

Tu pochwal się Twoim ogrodem! Fotografie i opisy co u Ciebie rośnie - mile widziane!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Elzbieta M
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 7891
Rejestracja: 2010-09-22, 20:16

Jest takie miejsce, a w nim me oczko i skalniak

Post autor: Elzbieta M »

Długo się zastanawiałam, czy ulec prośbie Gosi, a wcześniej i innych dziewczyn i opisać, jak powstawało moje oczko wodne, a przy nim skalniak. Ale niech będzie, postaram się. :-) . Muszę jednak od razu zaznaczyć, że jestem amatorką, więc proszę, aby nikt nie traktował moich poczynań jako wzorca (łatwo się zorientować, kto na tym forum zna się na tematyce oczek, bo i ja zasięgam teraz ich fachowej porady). Wszakże wtedy, gdy budowałam moje oczko, gdy powstawał od nowa skalniak, nie wiedziałam jeszcze o istnieniu forum, nie miałam więc możliwości zasięgnięcia fachowych porad. Opisując moją pracę może co najwyżej dodam otuchy i wiary tym z was, którym marzy się posiadanie oczka w ogrodzie, w to, że można, jeśli się bardzo chce.
Zaznaczam, że nie miałam bladego pojęcia, jak się do tego zabrać i na etapie pomysłu byłam całkowitym laikiem. Cóż, wypadało mi zabrać się za zdobywanie teoretycznych wiadomości.
Na działce miałam oczko, zbudowane przez męża 10 - 11 lat wcześniej oraz skalniak wokół oczka, powstały na górce z wybranej ziemi. Tak, tak, przyznaję się do tego błędu publicznie :oops: i przestrzegam - "górka " to nie skalniak!!
Na szczycie było również źródełko, częściowo ukryte pod rozłożystym krzewem płożącego jałowca (błąd kolejny - lepiej wygląda źródełko nieco poniżej szczytu wzniesienia, a już na pewno nie należy sadzić iglaka na samym szczycie ! :oops: ). Takie między innymi informacje zdobyłam, czytając różne artykuły, ale przed dziesięcioma laty o tym nie wiedziałam.