W wątku Mój balkonik, dwie Krysie (wątek - Mój balkonik) pokazały na zdjęciach elektryczny autobus nazwany Rampini Alé EL, którego można zaliczyć jako atrakcję turystyczną Krakowa, ponieważ jest to pierwszy w Polsce elektryczny autobus kursujący na linii 154 która biegnie, cytuję:
Poniżej prezentuje dwie fotografie naszych Krysi:... w centrum miasta, z pętli Dworzec Główny Wschód kierując ją na drugą stronę Galerii Krakowskiej, przez ul. Pawią, Basztową i pl. Matejki, do końcówki Dworzec Główny Zachód. Dzięki temu ekologiczny tabor jest lepiej widoczny. Objeżdżanie przez elektrobusy ul. Basztowej i placu Matejki jest wyłącznie elementem propagandowym, pokazowym. W sumie w tym samym rejonie (przy galerii) znajdują się aż trzy przystanki: „Dworzec Główny” i dwa o tej samej nazwie „Dworzec Główny Zachód” – jeden przelotowy, drugi końcowy. Wszystkie pozostałe linie kończące trasę w tym miejscu mają tylko jeden przystanek. Dzięki wprowadzeniu elektrycznego taboru, linia 154 stała się dodatkową atrakcją turystyczną miasta. „Objazdowe” przystanki w rejonie Galerii Krakowskiej dają możliwość zapoznania się z „najnowszym autobusowym trendem” bez poświęcania na to zbyt dużej ilości czasu. Wystarczą 3 – 4 minuty, aby przekonać się, jak wygląda podróż elektrycznym autobusem (tyle czasu potrzebuje wracający z Prądnika Białego elektrobus na pokonanie odcinka z przystanku „Dworzec Główny Zachód” do końcówki o tej samej nazwie).
Nad zatoką autobusową rozwieszono dwa kable, z których jeden podłączono do tramwajowej sieci trakcyjnej a drugi do szyny przebiegającego tuż obok torowiska tramwajowego. Stanowisko to zlokalizowano na ulicy Pawiej tuż przed wejściem do Galerii Krakowskiej i uruchomiono 9 czerwca 2014r. W okresie wakacyjnym na ulicach Krakowa można było spotkać inne pojazdy elektryczne takie jak Škoda Perun 26BB HE i SOR EBN10,5 CITY Electric. W tym samym czasie do Wiednia powrócił jeden z wypożyczonych Rampini #DK603.
Czytaj dalej...
Elektryczny autobusu Rampini Alé ELAlé EL, ładujący swoje baterie na początkowym przystanku linii 154 przy Dworcu Głównym:
Na zdjęciach autobus:
Alé EL to mały miejski autobus elektryczny wyprodukowany przez włoską firmę Rampini. Bazuje on na modelu Autodromo Alé, który to od 1999 roku produkuje firma Carrozzeria Autodromo Modena (CAM). Pojazd wyposażony jest w napęd trakcyjny Siemens oraz w baterie litowo-jonowe. Całkowity zasięg wynosi ok. 150km zaś minimalny czas ładowania baterii to ok. 2 godziny. Ciekawostką jest zastosowanie w tym modelu pantografu, dzięki któremu można naładować baterie na przystankach lub pętach (oczywiście przy przygotowanej specjalnie do tego infrastrukturze). Dwie sztuki Rampini Alé EL krakowskie MPK wypożyczyło od Wiener Linien - przewoźnika z Wiednia. Pojazdy o numerach #8310 i #8311 otrzymały w Krakowie wewnętrzne oznaczenia (kolejno) #DK603 i #DK604 (jednak nie naklejono im oznaczeń i piktogramów krakowskiego przewoźnika). Pojazdy te razem z również wypożyczonymi AMZ City Smile CS10E i Solarisem Urbino 12 Electric przeznaczone zostały do kursowania na pierwszej w Polsce linii obsługiwanej w całości autobusami elektrycznymi (linia 154 Prądnik Biały - Dworzec Główny Zachód). Oficjalna prezentacja wszystkich tych pojazdów odbyła się w dniu 29.04.2014r. o godzinie 12:00 przy Barbakanie. Aby autobusy nie musiały zjeżdżać do zajezdni w celu naładowania baterii wykonano specjalne stanowisko w formie typowej dla trolejbusów sieci trakcyjnej.
Czytaj dalej KLIK
Kraków: pierwsza w Polsce linia z autobusami elektrycznymi
Ekologiczny tabor
.