Grządki warzywne w donicach/skrzyniach

Wszystko co jest związane z uprawą warzyw
ODPOWIEDZ
MamaHani
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 5
Rejestracja: 2014-03-20, 19:45

Grządki warzywne w donicach/skrzyniach

Post autor: MamaHani »

Witam serdecznie,
Najpierw sprawa najważniejsza - jestem zielona :-> . To mój początek przygody z sadzeniem warzyw i owoców na działce.. Wymyśliłam sobie, po przeczytaniu tu i ówdzie kilku informacji, że zrobię tzw. grządki w donicach. Mamy dużo starych cegieł. Wykorzystamy je do wymurowania prostokątnych, dużych donic (szer.1,20 na 4m). I to właściwie jest dla mnie jasne.. nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji jak wysokie mają to być donice i czy spód ma być czymś wyłożony - jakąś folią czy coś..?

Od razu napiszę dlaczego chcemy donice a nie normalne grządki. Mieszkamy na śląsku ( fuj..), kupiliśmy niby działkę na której wcześniej rosły truskawki ale mamy obawy ,że ziemia jest bardzo tutaj zanieczyszczona. Chcemy więc nawieźć ziemię z gór. Donice też chronią przed kretami, a u nas ich całe mnóstwo.. poza tym niby chwastów mniej a i rośliny ciepłolubne mają się mieć dużo lepiej, bo niby taka ziemia w donicach się lepiej nagrzewa..

Czy macie z tym jakieś doświadczenia ? Czy nie lepiej byłoby może kupić jakąś już gotową ziemię z torfem? Ojej.. mam nadzieję, że chociaż marchewka mi wyrośnie... :-/
Awatar użytkownika
lilia0405
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 3614
Rejestracja: 2008-04-23, 22:38

Re: grządki w donicach? Pomocy!

Post autor: lilia0405 »

MamaHani podwyższone grządki hm ja u siebie tego nie stosowałam ale tak na mój rozum nie wykładałabym to folia, tylko czymś przepuszczalnym np. gęsta siatka aby woda nie zalegała, bo rośliny w za mokrym środowisku mogą gnić. Jeśli ziemia z gór jest dobra to czemu nie. Tylko się zastanawiam jaka by być mogła optymalna wysokość tych donic.
Myślę że się inni użytkownicy forum wypowiedzą
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23