Rośliny do ogrodu ozdobnego

Projekty, architektura ogrodowa i tematy pokrewne.
ODPOWIEDZ
malenka86b
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-29, 23:04

Rośliny do ogrodu ozdobnego

Post autor: malenka86b »

Witam,
Na wstępie powiem, że kompletnie nie znam się na roślinach, jednak chciałabym mieć ładny, nieduży ozdobny ogródek przed domem, dlatego postanowiłam poszukać u was pomocy.
Otóż chciałabym wydzielić nieduży obszar na którym posadziłabym:
1. tawułę japońską,
2. żywotnik zachodni Golden Globe,
3. hortensja piłkowata,
4.lawenda,
5. wrzosy.
Ziemię chciałabym zakryć białymi kamyczkami (dolomit biały ozdobny bądź grys z marmuru) i w niektórych miejscach czerwona korą sosnowa.
Prosiłabym o rade czy te rośliny mogą rosnąć na jednym podłożu. Czytając wymagania tych roślin nie jestem w 100% pewna czy przyjmą się rosnąc razem.
Będę wdzięczna za każdą poradę.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Lol@
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 986
Rejestracja: 2010-08-16, 21:04

Re: Rośliny do ogrodu ozdobnego

Post autor: Lol@ »

Na jakiej powierzchni chcesz posadzić te wybrane rośliny?
Uwielbiam Tulipany, a Ty?

Forumka Kasia
Awatar użytkownika
Danka
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 13263
Rejestracja: 2008-03-11, 20:17

Re: Rośliny do ogrodu ozdobnego

Post autor: Danka »

Do tego towarzystwa lawenda nie pasuje, bo lubi ziemie zasadowe czyli zasobne w wapń. Tawuła, zależy jaka ale w większości nie ma szczególnych wymagań więc może zniesie towarzystwo pozostałych roślin. Bo one lubią ziemię kwaśną, pH < 7, poniżej 7.

Więcej: Tawuła - odmiany, uprawa i pielęgnacja, rozmnażanie
malenka86b
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-29, 23:04

Re: Rośliny do ogrodu ozdobnego

Post autor: malenka86b »

http://tinypic.com/r/10f0q6f/6
powyżej odnośnik do obrazka który mniej więcej przedstawia to co zaplanowałam do ogrodu, wymiary to dł- około 4m, szer- około2m
Raz jeszcze dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Danka
Mistrz dyskusji!