Ziemia

Jak wyjątkowe, egzotyczne, kolekcjonerskie rośliny uzyskać z nasion?
ODPOWIEDZ
andrre
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-15, 16:41

Ziemia

Post autor: andrre »

Witam Serdecznie!

Mam pytanie ws. nalotu białego na ziemi, który widać na zdjęciu, co to jest?
W doniczce jest ziemia uniwersalna, kwiat o nazwie sansewieria.

Jeśli jest to jakiś rodzaj grzyba to jakim preparatem to usunąć?

Jestem zupełnym laikiem, proszę o poradę. Jeśli ten temat był już gdzieś poruszany, to wybaczcie

Pozdrawiam
Załączniki
Zdjęcie0181.jpg
Zdjęcie0179.jpg
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

A ten biały nalot przypomina pleśń? Jeśli tak to może to być spowodowane zbyt obfitym podlewaniem i żyznym, słabo rozłożonym podłożem. Jest to efekt dużej wilgotności podłoża i otoczenia.
Awatar użytkownika
Elzbieta M
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 7898
Rejestracja: 2010-09-22, 20:16

Post autor: Elzbieta M »

Piotruś ,i co z tym robić? Bo mam taką właśnie pleśń w doniczce z kwiatami. Zebrałam , zasypałam warstewką świeżej ziemi , zaczęłam podlewać przegotowaną wodą - ale za jakiś czas grudki takiej białej pleśni pojawiają sie ponownie :-(
andrre
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-15, 16:41

Post autor: andrre »

piotrek_ns pisze:A ten biały nalot przypomina pleśń? Jeśli tak to może to być spowodowane zbyt obfitym podlewaniem i żyznym, słabo rozłożonym podłożem. Jest to efekt dużej wilgotności podłoża i otoczenia.
Podlewam raz na ok 3 tyg. ok 1 szklanki wody, kiedyś było częściej ok 1 raz na tydzień. W pokoju wilgotność powietrza jest ok 42%. Doniczki nie mają dziur, w ziemi niema żadnych robaczków. Rośliny rosną dobrze.

Poszperałem po necie i ktoś inny ma niemal taki sam problem wklejam zdjęcie (ma lepszą rozdzilczość) oraz opis.

OPIS
Co właśnie z taka plesnia?
U mnie w domu prawie wszystkie rosliny maja taki nalot na ziemi, czasem zoltawy czasem bialawy, i raczej zbity w grudki...