Zdolność kiełkowania roślin ozdobnych

Jak wyjątkowe, egzotyczne, kolekcjonerskie rośliny uzyskać z nasion?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chaberek
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 40
Rejestracja: 2008-10-05, 19:59

Zdolność kiełkowania roślin ozdobnych

Post autor: chaberek »

Ostatnio bardzo pasjonuje mnie temat samodzielnego zbierania nasion w moim ogrodzie.
Dostaje też sporo nasion od zaprzyjaźnionych forowiczów.
Nie zawsze uda mi się wysiać wszystkich nasion, część zostaje na drugi albo i trzeci rok.
Nie mam jeszcze doświadczenia, nie znam jeszcze zdolności kiełkowania nasion.
Gubię się w tym, czy mogę jeszcze wysiać nasiona, czy po prostu szkoda mojej pracy.
Chciałabym z pomocą forowiczów stworzyć listę nasion, które muszą być wysiane zaraz po zbiorze albo po prostu w krótkim okresie po nim.

Otwieram listę:

1.sasanka (Pulsatilla vulgaris)
2. Złocień wielki (margerytka) - nasiona siać zaraz po zbiorze w połowie VII lub od końca III do IV
3. Ostróżka trwała - koniec VII, zaraz po zbiorze, wysiać do skrzynek, nasiona kiełkują w ciemności, do gruntu wysadzić w IX,
4. Pluskwica groniasta (Cimicifuga racemosa) – świeżo zebrane nasiona wysiewać wprost do gruntu. Część nasion przeleguje przez 2 lata.
5. Zawilec narcyzowy (Anemone narcissiflora)
6. Powojnik całolistny (Clematis integrifolia)
7. Jarzmianka większa (Astrantia major)
8. Ciemiernik (Helleborus)
Pozdrawiam Ania
Awatar użytkownika
Herbi
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 1434
Rejestracja: 2008-12-15, 13:20

Post autor: Herbi »

Bardzo ciekawy temat otworzyłaś. Rozmnażanie bylin co prawda nie jest tak popularne jak innych roślin lecz mi zawsze sprawiało dużo satysfakcji. Wysiewam zwykle w maju/czerwcu, pikuję (jest wtedy mało pracy w ogrodzie) w lipcu/sierpniu a wysadzam na rozsadnik albo do inspektu we wrześniu/październiku.