Zaniedbany ogród/nowy trawnik/łąka kwietna

Założenie i pielęgnacja, problemy z utrzymaniem trawnika.
ODPOWIEDZ
chocolate88
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2012-04-04, 19:10

Zaniedbany ogród/nowy trawnik/łąka kwietna

Post autor: chocolate88 »

witam! cieszę się,że mogę wreszcie dołączyć do forumowiczów. właśnie dostałam do dyspozycji niewielki ogródek po mojej babci. marzy mi się ładna trawka (najlepiej z mieszanką polnych kwiatów). Nie wiem zupełnie od czego zacząć. jestem laikiem w sprawach ogrodniczych. opiszę może aktualną sytuację ogródka: na przestrzeni 4m/3m jest od kilku lat trawnik. na pozostałej części sadzone były warzywa: marchew, pietruszka, sałata, seler, cebula, koper. oraz owoce: truskawki, poziomki. moi dziadkowie w ogóle nie dbali o ogród, nie dali nic w nim zmienić. stan ogródka jest opłakany, jest pełno chwastów, pozostałości po roślinach, których nie potrzebuję i których nie chcę. nie wiem jaki jest rodzaj ziemi. jak przygotować ziemię pod trawnik? od czego zacząć, w jaki sposób pozbyć się roślin, chwastów? bardzo proszę o pomoc i rady.
Awatar użytkownika
waldek727
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 397
Rejestracja: 2011-07-23, 01:16

Re: Zaniedbany ogród/nowy trawnik/łąka kwietna

Post autor: waldek727 »

Witaj chocolate88.

Tegoroczne chwasty nie posiadają jeszcze nasion a więc poza perzem całą pozostałą roślinność możesz usunąć rozluźniając glebę widłami amerykańskimi i składać ją na pryzmę kompostową.

Oczyszczoną w ten sposób ziemię zasil przedsiewnie nawozem organicznym, zagrab i wyrównaj.
Następnie cały teren trzeba nieco ubić i utwardzić.
Po około dwóch tygodniach od wykonania tych czynności przed samym siewem trawy zrusz delikatnie grabiami wierzchnią warstwę gleby i rozsiej nasiona.
Po wysianiu trawy całość należy pokryć minimalną warstwą (0,5 cm) ziemi ogrodniczej i ponownie utwardzić.