Plamy na kwiatach

Specjalny kącik dla miłośników tych niezwykłych roślin.
ODPOWIEDZ
Mysza_86
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2010-05-25, 13:58

Plamy na kwiatach

Post autor: Mysza_86 »

Witam!

Nie dawno dostałam storczyka Phalaenopsis. Po paru dniach lekko go podlałam przegotowaną i odstaną wodą, a to co zebrało się na podstawce wylałam. Ściągłam folię, zobaczyłam malutkie kropeczki- nie było ich dużo. Myślałam, że tak ma być. Kiedy postawiłam go na wschodnim oknie plamek pojawiło się jeszcze więcej i teraz praktycznie jest cały obsypany. Jestem początkującym hodowcą storczyków, więc proszę o pomoc :-)
Załączniki
DSC00222 (Custom).JPG
DSC00222 (Custom).JPG (52.36 KiB) Przejrzano 4273 razy
DSC00223 (Custom).JPG
DSC00223 (Custom).JPG (22.14 KiB) Przejrzano 4273 razy
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Poczytaj o chorobie zwanej antraknoza na stronie

http://www.storczyki.org.pl/uprawa/prob ... ybowe.html

W każdym razie tak, czy inaczej porażone kwiaty lepiej usunąć. :-/
Mimozami
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2010-07-10, 10:42

pomocy!:zielone plamki na kwiatach

Post autor: Mimozami »

witam!
Mam problem z moją orchideą.
Niedawno na kwiatach białej Phalaenopsis pojawiły się małe zielone plamki. To mój pierwszy storczyk więc nie wiem zupełnie jak z tym walczyć.
Staram się o niego dbać, ale w związku z tym, że jestem początkującym hodowcą ograniczam się do trzymania roślinki w miejscu nie bezpośrednio nasłonecznionym i robienia jej kąpieli wodnych mniej więcej raz na tydzień.

Jak uratować mój kwiatek???
Proszę o pomoc!
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6710
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Post autor: Petrus »