Usychająca Magnolia

Uprawa roślin w donicach na balkonach i tarasach oraz w ogrodach zimowych.
ODPOWIEDZ
Ilaaa
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-22, 12:37

Usychająca Magnolia

Post autor: Ilaaa »

Witam,
Mam problem z magnolia.jestem laikiem jeśli chodzi o rośliny. Kupiłam Magnolie w doniczce na balkon w kwietniu i do tej pory wszystko bylo z nią dobrze do czasu aż pojawiły się gorące upały. Zapomniałam ją podlać przez 3 dni w te upały a teraz ona uschła na wiór :( :-( Czy da się ją jeszcze uratować?? Może jakiś nawóz?
Załączniki
IMG_20170622_124846307.jpg
IMG_20170622_124830459.jpg
Awatar użytkownika
Krysia
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6074
Rejestracja: 2009-07-26, 17:22

Re: Usychająca Magnolia

Post autor: Krysia »

To, że jesteś laikiem, to niestety widać :->. Jeśli chcesz uratować to drzewko, to trzeba je wsadzić do dużej donicy natychmiast, lub do gruntu (ogród) .

Magnolie lubią ziemię żyzną, przepuszczalną, próchniczą i delikatnie kwaśną (pH 5,5-6). Powinna być ona również wilgotna, ale nie podmokła. Do ich uprawy nie nadają się również gleby zbyt zwięzłe ani piaszczyste.

Ziemię kupisz np w OBI lub centrum ogrodniczym, które masz najbliżej.

Ja kocham te kwiaty, ale nigdy nie miałam ich na balkonie, bo one się na balkon po prostu nie nadają. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Agnieszka Lach
Ekspert
Posty: 197
Rejestracja: 2016-01-28, 15:29

Re: Usychająca Magnolia

Post autor: Agnieszka Lach »

Zgadzam się, że jedynym sposobem próby ratowania magnolii jest jej natychmiastowe przesadzenie. Doniczka, w której rośnie jest zdecydowanie na mała. Magnolie należy uprawiać w gruncie, ponieważ jest to rośliną o silnie rozrastającym się systemie korzeniowym i w uprawie pojemnikowej się nie sprawdza.
Roślin w tak złym stanie nie wolno nawozić, ponieważ wyrządzimy tym więcej szkody niż pożytku.
mgr inż. Agnieszka Lach
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6700
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Re: Usychająca Magnolia