Uporczywe chwasty na rabacie

Preparaty ochronne, ich zastosowanie, przygotowywanie rozcieńczeń, opryski.
gumisie13
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 34
Rejestracja: 2015-03-02, 15:17

Uporczywe chwasty na rabacie

Post autor: gumisie13 »

Witam wszystkich użytkowników forum i proszę o radę. Jestem początkującym ogrodnikiem (działkę posiadam dopiero drugi sezon). W zaszłym roku przekopałam dość dużą rabatę, która jest częścią zakupionej przeze mnie działki, ale w okresie letnim pojawiło się na niej mnóstwo chwastów. Wiosną tego roku zrobiłam to wszystko dwa razy dokładniej, jednak chwasty są nadal (w załączniku przesyłam zdjęcia przed pojawieniem się chwastów i po...). Jestem załamana stanem rabaty... Niestety mam ograniczone możliwości jeśli chodzi o czas (jestem mamą dwójki dzieci, z których młodsze ma 3 lata) i nie mogę całymi dniami kopać w ziemi. Czy ktoś z Państwa może mi podać środek, który zwalczy atakujące rabatę chwasty, a jednocześnie będzie bezpieczny dla pozostałych roślin (mam tam głównie róże, piwonie, maki, dalie, lilie, liliowce, irysy, mieczyki, iksje, frezje, ligustry). Proszę o nazwę konkretnego środka. Słyszałam też o możliwości pozbycia się chwastów poprzez wyłożenie rabaty kartonami i zasypaniu ziemią lub korą. Czy ktoś z Państwa stosuje taką metodę? Z góry dziękuję za pomoc... Stan mojej rabaty mnie przeraża :wstyd:
Załączniki
Rabata wczesną wiosną - kwiecień 2016
Rabata wczesną wiosną - kwiecień 2016
Czerwiec 2016
Czerwiec 2016
Chwasty, chwasty...
Chwasty, chwasty...
Awatar użytkownika
tadek
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6870
Rejestracja: 2011-10-30, 18:23

Re: Uporczywe chwasty na rabacie

Post autor: tadek »

.
Z chwastami to tak już jest, że rosną lepiej jak inne rośliny w ogrodzie. ;)

Czy rabata którą w zeszłym roku przekopałaś, była mocno zachwaszczona?
Długo ten kawałek ziemi nie był uprawiany?