Sosna - sadzonki, sadzenie z nasion

Uprawa drzew i krzewów iglastych. Choroby, szkodniki itd.
ODPOWIEDZ
gacuś
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2012-10-26, 15:40

Sosna - sadzonki, sadzenie z nasion

Post autor: gacuś »

Witajcie. Chciałbym wyhodować sosnę z nasion, ale jestem kompletnie zielony w tym temacie. Byłbym bardzo wdzięczny za wytłumaczenie mi jak przygotować nasiona, kiedy je zasiać, po jakim czasie przesadzić sadzonki do ogrodu itp. Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.
witeks1968
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 666
Rejestracja: 2010-05-10, 20:07

Re: Sadzenie sosny z nasion.

Post autor: witeks1968 »

Proste jak sianie grochu. Zbierz szyszki (można teraz, lub trochę później), zostaw w ciepłym miejscu, aż do otwarcia. Oddziel nasiona (odsiej), pozbaw je "skrzydełek", sprawdź, czy są pełne, czy puste i przechowaj w jakimś pudełku do wiosny. W okolicy kwietnia (termin dokładny pokazują sosny w lesie, które sypią nasionami) wysiej nasiona do skrzynki, lub do gruntu, przykrywając je na dwukrotną (około) grubość nasiona, ziemią. Gdy jest ciepło, to nasiona wykiełkują po tygodniu. Potem należy uważać na choroby. Najlepiej, aby siewki nie były w pełnym słońcu. Pikować możesz w następnym roku.
zuzka123456789
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2013-02-15, 12:12

Re: Sadzenie sosny z nasion.

Post autor: zuzka123456789 »

Mam już całkiem sporą sosenkę z nasion. Takie drzewka "własnej roboty" są najfajniejsze
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6710
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Re: Sadzenie sosny z nasion.

Post autor: Petrus »

witeks1968 pisze: Potem należy uważać na choroby.
Szczególnie groźna jest zgorzel siewek lub zgnilizna nasion.
Niech ogród będzie moją pasją, wytchnieniem i odpoczynkiem.
Pozdrawiam, Piotr.
Moje rośliny ogrodowe Moje trawy ozdobne
Rojnik12
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 11
Rejestracja: 2017-09-03, 14:58

Re: Sosna - sadzonki, sadzenie z nasion

Post autor: Rojnik12 »