Róże - szkodniki, choroby

Tak piękne i lubiane, że warto im poświęcić oddzielne forum.
ODPOWIEDZ
murise
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2012-07-24, 10:31

Róże - szkodniki, choroby

Post autor: murise »

Witam,

Jestem kompletnym laikiem w dziedzinie ogrodnictwa, dlatego zwracam się z prośbą o poradę w kwestii pozbycia się z moich roślin bliżej mi nieznanego intruza, którego paskudne oblicze zamieszczam na poniższych fotografiach. Możliwe, że istnieją dwa różne źródła zmian chorobowych, które wystąpiły na moich różach:

a) na kwiatach i niektórych liściach znajduje się biały nalot, który przypomina trochę mączniaka właściwego, ale do końca nie jestem przekonana do tej diagnozy po przejrzeniu zdjęć prezentujących choroby róż

b) liście są dosłownie zżerane przez małe obleśne robaki - moje podejrzenie padło na śluzownicę różaną (pytanie - czy słusznie?)

W związku z powyższym będę wdzięczna za podpowiedź, czy moje wstępne rozpoznanie jest prawidłowe oraz jak się pozbyć owego plugastwa :)

Pozdrawiam!
Załączniki
nalot 1.jpg
robal 2.jpg
liść 1.jpg
Awatar użytkownika
Przemek85
Ekspert
Posty: 254
Rejestracja: 2010-02-02, 16:37

Re: Szkodniki na różach

Post autor: Przemek85 »

Witam,

Ten biały nalot na róży, to mączniak prawdziwy, więc diagnoza jak najbardziej słuszna. W tym przypadku można zastosować preparat o nazwie Biochikol-K AL. Stosowanie i dawkowanie powinno być zgodne z instrukcją dołączoną do opakowania. Zabieg można powtórzyć po 7-10 dniach.

Dawkowanie:
Biochikol-K AL - 0,5l / 5-6m kw. pow.