Prośba o pomoc - czy przesadzić kwitnące dendrobium nobile?

Specjalny kącik dla miłośników tych niezwykłych roślin.
ODPOWIEDZ
Anastazja324
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 7
Rejestracja: 2020-05-15, 13:08

Prośba o pomoc - czy przesadzić kwitnące dendrobium nobile?

Post autor: Anastazja324 »

Witam. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto mi poradzi i nie zamorduję mojego wymarzonego dendrobium.
Nie mam doświadczenia w uprawie storczyków, ten to mój drugi (mam phalenopsisa z marketu), ale dużo czytałam i na bazie tych info mam wrażenie, że mój nabytek potrzebuje przesadzenia. Nie znam się na rodzajach podłoży, więc może to jest ok? Choć mam wrażenie, że to zwykła ziemia... w dodatku z mchem i chwastem :/ problemem dla mnie jest też to, że doniczka nie jest przezroczysta (na zdj kwiat jest też w oslonce) więc ciężko będzie z oceną, czy potrzebne jest podlanie. Nie wiem też, czy kwiat nie jest jakby zwiędnięty... ziemia nie jest przesuszona. Oczywiście kwestię stanowi to, że przez przesadzanie pewnie stracilabym kwiaty... prawda? Będę ogromnie wdzięczna za poradę
IMG_20200515_124105.jpg
IMG_20200515_124059.jpg
Awatar użytkownika
Elzbieta M
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 7916
Rejestracja: 2010-09-22, 20:16

Re: Prośba o pomoc - czy przesadzić kwitnące dendrobium nobile?

Post autor: Elzbieta M »

Hejka. Sama się nie wypowiem , ale jest tu specjalistka od storczyków - Merghen ( Małgosia). Napisz do niej prywatną wiadomość (pw), może wcześniej zauważy i odpowie.
Anastazja324
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 7
Rejestracja: 2020-05-15, 13:08

Re: Prośba o pomoc - czy przesadzić kwitnące dendrobium nobile?

Post autor: Anastazja324 »

Bardzo dziękuję :)
Awatar użytkownika
Merghen
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 2323
Rejestracja: 2010-09-01, 07:22

Re: Prośba o pomoc - czy przesadzić kwitnące dendrobium nobile?

Post autor: Merghen »