problemy z trawnikiem - dziwne placki

Założenie i pielęgnacja, problemy z utrzymaniem trawnika.
ODPOWIEDZ
lata1984
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2014-09-24, 14:56

problemy z trawnikiem - dziwne placki

Post autor: lata1984 »

Witam na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym forumowiczem oraz ogrodnikiem :lol:
Mój trawnik ma pół roku i przez prawie cały okres byłem zadowolony z efektów swojej pracy (zakładania trawnika), szczególnie, że trawnik został założony na glebie gliniastej. Od jakichś dwóch tygodni zauwazyłem jednak plamy na swojej trawie. wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy ktoś może mi pomóc w doborze środków do powrotu do normalności trawy??? Czy to może już oznaka zbliżającej się zimy?? zaznacze ze trawa ma mokro - nie jest przesuszana.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Iga51
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 4129
Rejestracja: 2013-10-07, 17:53

Re: problemy z trawnikiem - dziwne placki

Post autor: Iga51 »

Witaj.
Chociaż pokazałeś zdjęcia swojej trawy, to bardzo trudno, na samej ich podstawie, stwierdzić co jej dolega.
Nie napisałeś ile razy zasilałeś (nawoziłeś) swój trawnik. Jakim nawozem? Czy tylko azotowym, czy z potasem i fosforem? Kiedy zasiliłeś go ostatni raz? Czy podlewasz go "kranówką", czy może wodą ze stawu, albo z innego zbiornika? Czy tylko podlewa go deszcz? Czy podlewałeś go wieczorem już po nastaniu chłodniejszych nocy? Itp, itp. Odpowiedzi na te pytania są bardzo istotne w określeniu choroby Twojego trawnika.

Ale najlepiej podam Ci link Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin, w którym możesz przeczytać o dokładnych objawach różnych chorób traw i ich zwalczaniu. Również o błędach jakie czasem popełniamy po założeniu trawnika.
http://www.ihar.edu.pl/choroby_traw.php

Warto też zajrzeć do poradnika ogrodniczego: Żółte plamy i suche placki na trawniku. Dlaczego trawa żółknie?