Choroba borówki amerykańskiej?

Jeżeli właśnie dołączasz do naszego forum i nie wiesz gdzie napisać pierwszy post, zrób to tutaj! Chętnie się z Tobą przywitamy :-)

Choroba borówki amerykańskiej?

Postautor: Bartek DT » 2018-05-15, 18:19

Witajcie. Jestem amatorem i chciałem spróbować swoich sił w hodowli borówki amerykańskiej. Mam pytanie, co dolega moim sadzonkom? Wilgoć mają. Nawóz fosforowo-potasowy przed zimą dostały. Teraz stosuję nawózdo borówek rozpuszczany w wodzie. Glebę mają torf kwaśny. Podłoże do borówek i wrzosowatych. Obsypane są korą sosnową, igliwiem i trotami. Podlewane są wodą ze studni. Nazw odmian nie pamiętam. Wczesna i późna. W każdej doniczce są sadzonka męska i sadzonka żeńska. Bardzo proszę o wskazówki i cenne porady. Pozdrawiam serdecznie.
Załączniki
Barówka póżna.jpg
Odmiana późna.
Borówka wczesna.jpg
Odmiana wczesna.
Bartek DT
Witamy na forum!
Witamy na forum!

Re: Choroba borówki amerykańskiej?

Postautor: rafaloku » 2018-05-15, 20:16

Witaj!

Niestety uprawa borówki amerykańskiej w donicach nie ma szans na powodzenie. Borówkę uprawia się wyłącznie w ziemi/gruncie. Między innymi dlatego, że borówka korzeni się płytko ale szeroko. W donicy nie ma na to miejsca. Twoje borówki wyglądają na niedożywione i niestety dosypując więcej nawozu do donicy tego nie poprawisz. Muszą być w gruncie.

Do tego, jeśli dobrze Cię rozumiem, posadziłeś dwie sadzonki w jednej donicy? Jak one mają dać radę w takim ścisku!!! W gruncie sadzi się, jeśli dobrze pamiętam, co 1,5 metra. A Ty wcisnąłeś dwie borówki do jednej doniczki?

Jeżeli już koniecznie chcesz mieć borówkę w donicy, to je rozdziel i posadź do dużo szerszych donic. Ale szanse na powodzenie są niewielkie. Jeśli nawet się uda, to na super efekt nie licz. :zawstydzony:
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator

Postautor: Krysia » 2018-05-15, 20:21

W takiej małej doniczce możesz uprawiać pelargonię, ale nie krzew, który wymaga ogrodu.

z netu o borówce amerykańskiej: