Porada dotyczącą jabłoni i gruszy.

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
Wojtasoooo121
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2023-05-08, 18:58

Porada dotyczącą jabłoni i gruszy.

Post autor: Wojtasoooo121 »

Witam. Jestem tu nowy to mój pierwszy post na forum jeżeli pisze w złym dziale lub popełniam jakiś błąd proszę o uwagi.

A więc odziedziczyłem malutki Sadzik rosną tam wiśnie, czereśnie, agrest, kilka jabloni przypuszczam że różne odmiany, dereń porzeczki, maliny, śliwka, dwie odmiany gruszy drzewka sa w świetnej kondycji prócz dwoch jabloniach i występuje problem na jednej z gruszy nie wiem co im dolega. Dołączam zdjęcia drzewek i proszę o porady. Dodam że jestem początkujący w uprawie drzewek.
20230507_193126.jpg
jedna jablon ma kwiat ale zanikają liście i tworzą się na nich plamy
20230507_193226.jpg
druga jabłoń posiada takie plamy na liściach
20230507_193347.jpg
Grusza ma takie plamki na liściach.

Dodam że na drzewkach była mszyca po oprysku widać duża poprawę ale mszyca jeszcze w pojedynczych miejscach występuje. Proszę o porady.
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6714
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Re: Porada dotyczącą jabłoni i gruszy.

Post autor: Petrus »

Witaj. Młode listki jabłoni mogły zmarznąć dlatego są poskręcane i obwiędłe.
Na liściach gruszy i jabłonki pojawiają się wyrośla, jest to efekt żerowania szpecieli, roztoczy ewentualnie wirusów (wirusy przenoszą mszyce, które nakłuwając tkanki liści podczas wysysania soków wprowadzają niepożądane ustrojstwa).
Musiałbyś wykonać opryski na szpeciele i roztocza oraz na szkodniki ssące (mszyce). Na te wszystkie szkodniki można użyć preparatu Ortus, Sumo albo Siltac. Profilaktycznie warto też robić opryski Emulparem.
Niech ogród będzie moją pasją, wytchnieniem i odpoczynkiem.
Pozdrawiam, Piotr.
Moje rośliny ogrodowe Moje trawy ozdobne
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23