Pierwsze kroki w bonsai

Kącik dla miłośników sztuki BONSAI
ODPOWIEDZ
MsSanuko
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2014-04-27, 18:57

Pierwsze kroki w bonsai

Post autor: MsSanuko »

Zakupiłam dzisiaj Azalie Azalea japonica "rubinetta". Chciałabym się dowiedzieć czy można z niej stworzyć bonsai? Jeśli tak, to od czego zacząć? Jest ona jak na razie w swojej doniczce czytałam że najpierw musi roślina postać jakiś czas w pomieszczeniu. i co dalej? kiedy przesadzić do doniczki nowej? Czy może najpierw ją jakoś ukształtować? Jestem totalnym laikiem i proszę o pomoc doświadczonych hodowców :)

A tak wygląda ta roślinka
Załączniki
IMG_20140427_195625.jpg
IMG_20140427_190124.jpg
IMG_20140427_190201.jpg
IMG_20140427_195502.jpg
Awatar użytkownika
tadek
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6870
Rejestracja: 2011-10-30, 18:23

Re: Pierwsze kroki w bonsai

Post autor: tadek »

Witaj !

Czy Twoja AZALIA jest rośliną doniczkową ?

Nie odpowiem Tobie czy ta roślinka nadaje się na bonsai, ponieważ nie interesowałem się tym, ale podrzucę Tobie dwa tematy z Poradnika Forum Ogrodowego.

Ja myślę że zawsze warto spróbować, jak nie spróbujesz zrobić bonsai, to nie dowiesz się czy się uda.
Mam nadzieje że krok po kroku będziesz pokazywał nam swoje zmagania z kształtowaniem azali na bonsai ? :zawstydzony:
Azalia kupiona w kwiaciarni jest kuzynką azalii japońskich rosnących w gruncie, ale jej miejsce jest w domu i nie możesz bezkarnie przesadzić jej na stałe do ogrodu, gdyż nie wytrzyma zimy. Nie oznacza to, że jej żywot ma się zakończyć wraz z przekwitnięciem ostatnich kwiatów. Możesz ją mieć przez wiele lat, musisz tylko spełnić kilka warunków.
Czytaj więcej w artykule: Azalia w doniczce