Pięciostorczykowa gromadka potrzebuje pomocy :(

Specjalny kącik dla miłośników tych niezwykłych roślin.
madlenka
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 10
Rejestracja: 2014-08-12, 19:43

Pięciostorczykowa gromadka potrzebuje pomocy :(

Post autor: madlenka »

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Trafiłam tutaj ze względu na pięć storczyków, które "odziedziczyłam" w bardzo złym stanie. Jestem początkująca jeżeli chodzi o pielęgnację storczyków, a te małe szkraby zdecydowanie przerastają moje zdobyte umiejętności.

Wydaje mi się, że storczyki generalnie zostały przelane i najprawdopodobniej dawno nie były przesadzane. Mam zamiar to jak najszybciej zrobić, ale chciałam zasięgnąć Waszej porady. Po prostu nie wiem od czego zacząć i za co się chwycić :-( ...

Pierwszy storczyk
Z tym kolegą nie mam pojęcia co zrobić. Korzenie powietrzne są nad doniczką. Te, które tkwią w podłożu na moje oko są przesuszone, a w środku doniczki zgniłe. Mam zamiar go przesadzić i obciąć bezużyteczne korzenie. (Po ponad godzinnym namoczeniu w wodzie korzenie nad doniczką zrobiły się zielone :) )
Storczyk 1
Storczyk 1
Nie za bardzo wiem jednak jak to zrobić ponieważ ma on dwa miejsca z których wychodzą liście z podłoża (nie wiem niestety jak to fachowo nazwać). Chodzi o to, że wygląda to jakby w doniczce posadzone były dwie roślinki.
"Podwójny" Storczyk 1
"Podwójny" Storczyk 1
Na jednym z pędów zaobserwować też można wyrastające (chyba) keiki, które nie jest już takie małe a nadal nie ma ani jednego korzonka :-( . Nie wiem czy mam je odcinać, czy czekać...
Keiki Storczyk 1
Keiki Storczyk 1
CAM00489.jpg
CAM00481.jpg
Liście rośliny, keiki też, nie są jędrne, wyglądają na zwiędnięte i są lekko pomarszczone
Storczyk 1 Liście
Storczyk 1 Liście
Drugi storczyk
To okaz wyjątkowo wysoki :-D , wypuścił jednego kwiatuszka, który się nie otwiera i wygląda na mało "jędrnego". Prawdopodobnie kwiatuszek uschnie.
Storczyk 2
Storczyk 2