Odchwaszczanie truskawek na jesień

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
Witek81
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2016-09-08, 08:08

Odchwaszczanie truskawek na jesień

Post autor: Witek81 »

Witam serdecznie jestem po raz pierwszy i chciałbym się poradzić Państwa w kwestii odchwaszczenia truskawek sezon już się dawno skończył i chciałbym czymś potraktować chwasty. Nie mam bladego pojęcia czym? Niestety nie mam doświadczenia w temacie dlatego. Zmarł mi teść, wszystko spadło na mnie i nie chcę zniszczyć jego dorobku życia. Szczegółem jest że troszkę tych truskawek miał ok. 3,5 ha. Nie jestem w stanie tego obrobić, wiec zdecydowałem że zostawię sobie część plantacji. Oczywiście to że zredukowałem plantację to nie znaczy żeby resztę zniszczył. Niestety teściu nie zdążył mi przekazać instrukcji co mam robić, czym i kiedy? Ok. Wracam do sedna sprawy. Uprawę ładnie wykosiłem również truskawki. Teraz już maja puszczone liście i również zadbałem o brodzie między truskawkami. Objechałem je glebogryzarką. Więc teraz pora na jakieś odchwaszczanie. Rundup podobno nie bardzo? Proszę bardzo o pomoc bo nie wiem jaki inny środek mógłbym zastosować. Chciałbym dodać że pole było troszkę bardzo zachwaszczone, nawet teraz znowu się już coś przebija po odchwaszczeniu mechanicznym.
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Re: Odchwaszczanie truskawek na jesień

Post autor: rafaloku »

Witaj. Odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w naszym poradniku, w artykule: zwalczanie chwastów w truskawkach - w ostatnim akapicie są wymienione środki na chwasty w już rosnących truskawkach. Niestety są w dużych opakowaniach. W uprawach amatorskich na niewielką skalę raczej się ich nie stosuje, a jedynie ściółkuje ziemię słomą pomiędzy rzędami.
Rafał
Witek81
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2016-09-08, 08:08

Re: Odchwaszczanie truskawek na jesień