Oczko bez folii nie wyschnie ?

Jak założyć i pielęgnować oczko. Sprzęt do oczek, fontanny, kaskady, strumyki itp.
Krokus
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 26
Rejestracja: 2009-02-22, 20:42

Oczko bez folii nie wyschnie ?

Post autor: Krokus »

Cześć jestem początkującym ogrodnikiem. Mam do was pytanie czy na wiosnę mogę zacząć wykopać taki dół niewielki i wlewać do niego wody przez kilka godzin aż zaleje ten dół ? i czy woda nie wyschnie ? bardzo mi na tym zależy bo uważam że folia sztucznie wygląda a pozatym naturalne oczko cieszy wzrok.
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Wg mnie jeśli nie ma w tym miejscu naturalnego dopływu wody, albo jakiegoś podmokłego terenu to woda po prostu wsiąknie w grunt. Nie wiem czy zdążył byś je napełnić, chyba że masz hydrant w pobliżu. Przy sztucznym oczku musi być izolacja. A jak folia wygląda zbyt sztucznie to wykop większe i głębsze oczko a potem zamaskuj całą folię warstwą kamieni i ziemią.
Awatar użytkownika
Danka
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 13263
Rejestracja: 2008-03-11, 20:17

Post autor: Danka »

musi być dość głębokie i trochę wody podskórnej, bo w lecie będzie pustynia. Ja mam taką sadzawkę bez izolacji. Wiosną jest bardzo dużo wody, a w lecie coraz mniej i trzeba trochę dopuszczać.
Krokus
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 26
Rejestracja: 2009-02-22, 20:42

Post autor: Krokus »

Dzięki :) Danka oto właśnie mi chodziło.

Danuta a na ile masz metrów głębokie oczko ? i czy zagościły w nim zwierzęta np. żaby >
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Najpierw bym sprawdził jak wysoko jest woda gruntowa zanim zaczął bym kopać, bo u mnie na działce woda pojawia się na głębokości ok 2m choć do Odry mam w linii prostej z 400m. A z tego co widziałem u Danki to ma oczko wykopane dość głęboko ale musiała mieć wodę gruntową dość wysoko i ziemię pewnie ma gliniastą. Tyle że lustro wody oczka jest sporo poniżej linii gruntu.
Awatar użytkownika
piwonia