Murek oporowy

Projekty, architektura ogrodowa i tematy pokrewne.
Awatar użytkownika
amalia
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 89
Rejestracja: 2011-01-22, 14:28

Murek oporowy

Post autor: amalia »

Panie Piotrku serdecznie dziękuję za odpowiedź. Ale ja jestem początkującą na forum w komputerze poruszam się od nie dawna więc serdecznie przepraszam za wszystkie błędy;;;
A budowa tego murka mnie bardzo interesuje jeszcze nic nie znalazłam na ten temat ;;
Jak by pan lub inni użytkownicy forum, mogli mi coś doradzić bardzo proszę. Chcę ten murek zrobić z kamieni, czy można dać pod spód folie? Czy na cement a może inną zaprawę?
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

By wykonać właściwy murek potrzebne są jeszcze informacje o nachyleniu terenu i może jakieś zdjęcie. Murki oporowe robi się w różny sposób, zależnie od typu terenu i rodzaju ziemi. Jeśli skarpa jest ostra i murek musi być wysoki to najczęściej robi się na betonowej podlewce. Przy mniejszym nachyleniu i niższych murkach stosuje się luźno układane murki z kamieni. By coś właściwego doradzić, musisz nam podać więcej informacji.
Awatar użytkownika
amalia
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 89
Rejestracja: 2011-01-22, 14:28

murek oporowy

Post autor: amalia »

Serdecznie dziękuję za fachową poradę bardzo mi pomogło podjąć decyzję...U mnie spadek terenu nie jest duży chcę zrobić na 80 cm wysokości, ale ma być zrobiony z kamieni polnych, mówią, że to są kości ziemi więc trzeba je dopasowywać, ziemię mam piaskową, także myślę,
że jak tylko będzie cieplej to wezmę się do dzieła...Na pewno zrobię zdjęcia to pokaże. Mam tylko pytanie: Czy od tyłu dawać jakąś folie, czy trzeba jakaś rurkę odprowadzającą wodę
i czy zaprawa to glina czy cementowa będzie lepsza. ;-)

Pozdrawiam jeszcze raz dziękuję miłego dnia życzę...
Pozdrawiam Amalia
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »