Moje fiołki - proszę o rady.

Kącik miłośników fiołków
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Iga51
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 4129
Rejestracja: 2013-10-07, 17:53

Moje fiołki - proszę o rady.

Post autor: Iga51 »

Z fiołkami nie mam absolutnie żadnego doświadczenia. Posiadam kilka młodziutkich, które dostałam latem. Mam ich obecnie 10 sztuk. To były małe sadzoneczki. Pięknie się rozrastają. Jeden zakwitł kilkoma kwiatkami i koniec. Drugi rozpoczął teraz kwitnienie.

Obrazek

Jak już wspomniałam, nie mam żadnego doświadczenia. U wielu z Was parapety obstawione są ślicznie kwitnącymi fiołkami.
Poproszę o kilka rad, jak je pielęgnować, szczególnie jak często podlewać, jakim nawozem zasilać i jak często, aby uzyskać obfite kwitnienie. Kilka razy zasiliłam je nawozem do kwiatów kwitnących, ale nie wiem, czy one nie powinny mieć jakiegoś specjalnego nawozu do fiołków.
Zauważyłam, że południowy parapet latem im nie służy. Leciutko zaczęły się przypalać listki, więc zmieniłam im miejsce na wschodni i zachodni parapet. Są zdrowe i mają dużo liści.
I jeszcze jedno. Jak duże powinny mieć doniczki i kiedy je najlepiej przesadzać.
Awatar użytkownika
dziwaczek
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 524
Rejestracja: 2011-11-10, 17:35

Re: Moje fiołki - proszę o rady.

Post autor: dziwaczek »