Maliny - o co chodzi?

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
wilczur0
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2020-03-30, 09:45

Maliny - o co chodzi?

Post autor: wilczur0 »

Witam wszystkich.

Chcę wyjaśnić na wstępie, że jestem zielony w ogrodnictwie. Zajmuję się hodowlą hobbystyczną między innymi malin. Hoduję je w domu. Stoją na parapecie, który jest oświetlony albo lampką typu "Grow up LED", albo przy dobrej pogodzie są oświetlane przez słońce. Od jakiegoś czasu jednak malina chyba zaczęła mi chorować będąc dopiero sadzonką ze zdrewniałej części starszej maliny. Kupiłem ją w specjalistycznym sklepie. Malina od pewnego czasu traci zielony kolor na liściu (dostaje brązowych kropek) i podsycha, oraz gubi wraz z podsychaniem i utrata zielonego koloru liscie. Ogólnie ujmujac obumiera mi juz nawet młody odrost. Stara cześć maliny jeszcze żyje, ale nie jest w najlepszym stanie. Czy to jakas choroba czy ja cos zle robie? Jest to odmiana "Polka"
wilczur0
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2020-03-30, 09:45

Re: Maliny - o co chodzi?

Post autor: wilczur0 »

Zrobiłem zdjęcia dla ułatwienia diagnozy:

Obrazek

Tu kolejne

Obrazek

I tu ostatnie. Najpierw skręcały sie tak liście

Obrazek
Awatar użytkownika
krysta
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 927
Rejestracja: 2013-10-20, 23:11

Re: Maliny - o co chodzi?

Post autor: krysta »

Nie wiem dlaczego żółkną bo nigdy w domu nie uprawiałam malin
ale ten badyl nie jest tobie do niczego potrzebny , suche zeszłoroczne pędy się
wycina a z ziemi wychodzą młode pędy na których będą maliny :]
wilczur0
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2020-03-30, 09:45

Re: Maliny - o co chodzi?

Post autor: wilczur0 »

A to nie jest czasem tak, że z tego badyla mają mi najpierw wyrosnąć młode pędy oraz dzięki badylowi młode pędy mogą wgl. się rozwijać? :)
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1871
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23