Lobelia - jak wysiewać?

Uprawa roślin w donicach na balkonach i tarasach oraz w ogrodach zimowych.
ODPOWIEDZ
Aislinn
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 7
Rejestracja: 2009-03-17, 11:56

Lobelia - jak wysiewać?

Post autor: Aislinn »

Witam,
chciałabym po raz pierwszy zacząć upiększać mój balkon. Zupełnie nie mam w tym doświadczenia. Kupiłam nasiona lobelii i zastanawiam się, w jaki sposób je wysiewać. Jest koniec marca, przymrozków już raczej nie ma. W informatorze pisze, że siejemy w marcu w szklarniach, a że ja takową nie dysponuję, zastanawiam się, jak i co zrobić. Proszę o jakieś porady.
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1871
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Post autor: rafaloku »

Jak się domyślam, jest to lobelia jednoroczna. Nasiona możesz wysiać pod koniec marca do ciepłego inspektu. Jeżeli nie wiesz co to inspekt, zobacz tutaj: szklarnie, tunele i inspekty. Myślę że można też wysiać do skrzynek na werandzie. W mieszkaniu będzie za ciepło. Temp. dla wysianych nasion powinna być około 13 st. C.

Nasiona wysiewa się na powierzchnię ziemi i nie przykrywa ich ziemią. Podlewamy przez podsiąkanie. Siewki będą wymagać pikowania (uwaga - są bardzo delikatne). Do ogrodu można wysadzić w drugiej połowie maja (najlepiej po "zimnych ogrodnikach"). Przed wysadzeniem trzeba zahartować (w ciągu dnia wietrzyć inspekt czy werandę aby stopniowo się przyzwyczajały).
Rafał
Awatar użytkownika
Ewaa
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 335
Rejestracja: 2008-06-28, 00:04

Post autor: Ewaa »

Jeśli chodzi o lobelie jednoroczną to trochę późno jest na jej sianie :-?
Można to zrobić na parapecie w domu.
Wysiewa się w lutym , ale i teraz jak wysiejesz to jeszcze będzie kwitła tylko trochę później.
Wysiewa się ją powierzchownie , lekko przyklepując bo to są bardzo drobne nasionka ;-)
Można też pojemnik z wysianymi nasionami , nakryć przezroczystą cienką folią / robiąc w niej
igłą dziurki .