Lithops sp.

Forum poświęcone kaktusom i innym sukulentom
ODPOWIEDZ
Malyogrodnik
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-16, 20:03

Lithops sp.

Post autor: Malyogrodnik »

Hoduje ktoś na tym forum lithops sp? Ja mam je od niedawna i nie wiem co ile mam je podlewać, jak rosły w torfie to czekałem aż ziemia całkowicie wyschnie i wtedy podlewałem. Teraz mam problem bo przesadziłem je do piasku z kamykami i jakbym chciał sprawdzić ziemię to bym uszkodził dekoracje. Podobno jak się je przelewa to mogą popękać albo uschnąć.
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Nie znam się na uprawie lithops sp ale myślę, że Twój problem rozwiązałby wilgotnościomierz do gleby, można kupić w sklepie ogrodniczym.
Malyogrodnik
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-16, 20:03

Post autor: Malyogrodnik »

Dzięki za odpowiedź ,wstyd się przyznać ale nie umiem inaczej pisać.
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1871
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Re: Lithops sp.

Post autor: rafaloku »

Lithops podlewa się bardzo umiarkowanie, częstotliwość co 2 - 4 tygodnie. Zimą wchodzą w stan spoczynku i od listopada do marca nie podlewa się ich wcale, co najwyżej podłoże można lekko zwilżyć opryskiwaczem. Więcej informacji o ich uprawie znajdziesz w poradniku: Żywe kamienie, lithops - uprawa i pielęgnacja ;-)
Rafał
Awatar użytkownika
mmmm5
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 4123
Rejestracja: 2011-04-30, 17:59

Re: Lithops sp.

Post autor: mmmm5 »

Myślę,że tylko dzięki temu ,że to są zywe kamienie przetrwały 2 lata i 7 miesiecy bez instrukcji podlewania :rotfl: :szok:
Serdeczności przesyłam Maria

Rodzinne włości
Anastazja
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2015-11-25, 23:12

Re: Lithops sp.

Post autor: Anastazja »