Jodła kalifornijska - sadzenie, przesadzanie

Uprawa drzew i krzewów iglastych. Choroby, szkodniki itd.
ODPOWIEDZ
omorica
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2009-07-11, 20:48

Jodła kalifornijska - sadzenie, przesadzanie

Post autor: omorica »

Na nowo nabytej przez rodzinkę działeczce z domkiem rośnie kilka roślinek, które chciałabym przesadzić w inne miejsce. Jedną z nich jest właśnie Abies concolor. Rośnie sobie ona centralnie pod przewodami elektrycznymi od strony północno wschodniej i dodatkowo zacienia ją jeszcze budynek. Drzewko ma ok 90 cm. Czy mogę je przesadzać jakoś na jesień. Czy już go stamtąd nie ruszać? I jeśli już, to jak się do tego przesadzania zabrać, żeby drzewko nie ucierpiało? Z góry dziękuję za porady.
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Nie znam się dobrze na iglastych ale przesadzanie na jesień może się nie udać, iglaste nie lubią podcinania korzeni. Może przemarznąć zimą, chyba że uda ci się przesadzić z dużą bryłą ziemi. Ja swoje iglaste przesadzałem wiosną i przyjęły się wszystkie.
Awatar użytkownika
mariusz139
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 583
Rejestracja: 2009-01-31, 01:03

Post autor: mariusz139 »

Piotrek ma uzasadnione obawy,choć jesienne przesadzanie iglaków stosuje się ,to osobiście nie polecam.Zbierający się lód pod bryłą powoduje jej podnoszenie,nie ukorzeniona roślina podsycha na mroźnym wietrze,roślina ma szanse ale na wiosnę startuje osłabiona.
Dobrym terminem przesadzania jest koniec pierwszej wegetacji,czyli gdzieś koniec sierpnia.Roślina zdąży się jeszcze lekko zakorzenić na zimę.Tu ważne jest podlewanie i cieniowanie przed palącym słońcem.
Sadzimy też wczesną wiosną,przed puszczeniem soków.W obu przypadkach ważne jest ,aby przy wykopywaniu,zachować jak największą bryłę korzeniową.
Jodła kalifornijska tej wielkości ma duże szanse przyjęcia,jeśli tylko nie obsypiesz nadmiernie korzeń z ziemi. :->
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872