Hortensja na balkonie

Uprawa roślin w donicach na balkonach i tarasach oraz w ogrodach zimowych.
ODPOWIEDZ
kalokieri89
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 6
Rejestracja: 2015-05-19, 11:06

Hortensja na balkonie

Post autor: kalokieri89 »

Dzień dobry,

Proszę o pomoc i poradę :(
Jestem początkującym "ogrodnikiem". W ostatnią sobotę kupiłam piękną bladoróżową hortensję, wieczorem przesadziłam ją do większej donicy ( zrobiłam drenaż itp. ), następnie postawiłam kwiat na balkonie. Z racji niesprzyjającej pogody - deszcz, temperatura 8stopni - w niedziele wieczorem wstawiłam kwiat z powrotem do mieszkania. W poniedziałek po powrocie z pracy okazało się, że kwiaty hortensji już oklapły. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane: hortensje lubią balkony/ogrody, a ziemia musi być odpowiednio mokra cały czas. Co się mogło stać, że po zaledwie 2! dniach roślina straciła witalność. :(
Czy mogę zrobić coś, aby ją odratować? Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki,,,
Załączniki
Obrazek_2015-05-18 20.40.11.jpg
Awatar użytkownika
Danka
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 13263
Rejestracja: 2008-03-11, 20:17

Re: Hortensja na balkonie

Post autor: Danka »

Na pewno zareagowała na zmianę środowiska. Może lepiej by sobie poradziła zostając na balkonie ;-) Mogłaś ją tylko okryć włókniną. Chyba, że zaatakowała ją choroba :->
kalokieri89
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 6
Rejestracja: 2015-05-19, 11:06

Re: Hortensja na balkonie

Post autor: kalokieri89 »

Wstawiłam ją do mieszkania po rozmowie z tatą. Powiedział, że lepiej będzie wystawić roślinę na balkon, gdy przejdzie okres aklimatyzacji, a korzenie się trochę rozrosną. A że pogoda była straszna...
Ale wczoraj po powrocie z pracy, wystawiłam hortensje z powrotem na balkon. Stwierdziłam, że już niewiele mogę zrobić. A wyczytałam, że hortensja lubi balkony, nie mieszkania...
Kwiaty nie są suche, liście również. Wszystko jest wilgotne i normalne w sumie. Ale brak witaloności :(