Hippeastrum, amarylis

Dobór, pielęgnacja oraz problemy w uprawie.
Awatar użytkownika
Edytka
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 41
Rejestracja: 2010-06-24, 20:46

Hipeastrum :)

Post autor: Edytka »

Witam wszystkich :)
Jestem nowa na tym forum. Głównie interesują mnie rośliny domowe, doniczkowe a przede wszystkim Hipeastrum. Uprawą tej przepięknej rośliny zajmuję się już od kilku lat. Wyhodowałam je sama z nasion. Jednak nie wiem o nich wszystkiego i myślę, że od czasu do czasu będę miała pytania dotyczące tej właśnie rośliny, gdyż jestem ciekawa wszystkiego co jej dotyczy.
Na dziś moje pierwsze pytanie brzmi: Czy cebule Hipeastrum są wiecznie żywe, czy zawsze będą kwitły (oczywiście przy właściwej pielęgnacji) czy może po kilku, kilkunastu latach cebule nie będą wydawały już tak pięknych kwiatów???? Może co jakiś czas lepiej produkować nowe roślinki z cebul przybyszowych???
przesyłam serdeczne pozdrowionka dla wszystkich wielbicieli Hipków :) :) :) :)
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6714
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Post autor: Petrus »

Hej. Masz rację hipeastrum to piękne rośliny, ciesze się, że się nimi interesujesz. Powracając do Twojego pytania to każda cebula roślinna kiedyś się starzeje. Jeżeli będą starannie przechowywane i uprawiane proces ten będzie przebiegał dość powolnie. Ale nie ma co się martwić, jeżeli stara cebula powoli zacznie się starzeć będzie wypuszczała cebulki przybyszowe, z których otrzymasz nowe rośliny. Pewnie wiesz, że wyrastające piękne kwiaty z cebul wyciągają dużo substancji odżywczych, które trzeba starannie uzupełniać nawożąc rośliny. Natomiast z biegiem czasu cebula się z racji bytu i tak starzeje, jak my ludzie, i trzeba ja rozmnażać aby zachować cenna odmianę lub kupować nową :-D
Pozdrawiam
Niech ogród będzie moją pasją, wytchnieniem i odpoczynkiem.
Pozdrawiam, Piotr.
Moje rośliny ogrodowe Moje trawy ozdobne
Awatar użytkownika
Edytka
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 41