Eucalyptus Melliodora- jak siać aby wyrosło?

Jak wyjątkowe, egzotyczne, kolekcjonerskie rośliny uzyskać z nasion?
ODPOWIEDZ
akiko
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 3
Rejestracja: 2013-03-14, 17:48

Eucalyptus Melliodora- jak siać aby wyrosło?

Post autor: akiko »

Witam!
Błagam o pomoc. Gratis do zakupionych nasionek dostałam nasiona Eucalyptus Melliodora, no to wiadomo- jak już są to by się je przydało zasiać tylko... jak? internet milczy na ten temat, nawet strona internetowa sprzedającego, więc pomyślałam że zasieję w taki sam sposób jak pozostałe Eukaliptusy, tylko też sposobów wysiewu znalazłam tysiąc... jedni piszą żeby moczyć nasiona przez 24h a inni aby przykrywać doniczki z wysianymi nasionkami folią i kompletnie zgłupiałam. Nie mam żadnego doświadczenia z wysiewem tego typu roślinek i trochę to mnie przeraża...
Miał ktoś może przyjemność zetknąć się z tym gatunkiem?
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Re: Eucalyptus Melliodora- jak siać aby wyrosło?

Post autor: rafaloku »

Co udało mi się wyszukać na stronach angielskojęzycznych:

Wskazana jest stratyfikacja nasion (przetrzymanie w lodówce) przez okres 3 tygodni. Muszą mieć wilgoć i dostęp powietrza. Można włożyć nasiona pomiędzy 2 nawilżone listki ręczników papierowych i tak do foliowego worka, który utrzyma wilgoć. Równie dobrze można je wsadzić do lodówki już wysiane do doniczek. To nie ma znaczenia, tyle że nie każdy ma chęć wstawiać do lodówki doniczki z ziemią i nasionami.

Z tym, że ta stratyfikacja w przypadku omawianego gatunku nie jest bardzo istotna. Jeżeli masz większą liczbę nasion, to sugerował bym połowę wysiać od razu, a połowę poddać jednak stratyfikacji. Okaże się która metoda lepsza.