Drzewko laurowe

Uprawa roślin w donicach na balkonach i tarasach oraz w ogrodach zimowych.
ODPOWIEDZ
an_na
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 21
Rejestracja: 2010-03-20, 12:30

Drzewko laurowe

Post autor: an_na »

Przywiozłam sobie z Włoch w ubiegłym roku małą uszczkniętą szczepkę drzewka laurowego. O dziwo, ku mojemu zaskoczeniu przyjęła się. Stała całe lato na dworze. Przed zimą postawiłam ją na parapecie w pokoju. Dziś wyniosłam na dwór ale mam obawy czy jej to nie zaszkodzi. Szukałam w internecie informacji na temat tej roślinki ale nie znalazłam. Zwracam się więc do Was, może ktoś ma taką roślinkę i podzieli się ze mną informacjami i swoim doświadczeniem jak ją pielęgnować?
marylka966
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 351
Rejestracja: 2010-04-17, 19:53

Post autor: marylka966 »

Nie mam doświadczenia z laurem. Ale jest łatwy w uprawie. Dobrze że jest wystawiony na dwór to się zahartuje. Gdy będzie uprawiany w doniczce to musi mieć drenaż i dość często podlewany. Nie lubi wiatru. Musi mieć teren osłonięty. Gdy się zahartuje to wytrzymuje przymrozki do -5. Można go przycinać na wiosnę lub w sierpniu.
an_na
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 21
Rejestracja: 2010-03-20, 12:30

Post autor: an_na »

marylka966 pisze:Nie mam doświadczenia z laurem. Ale jest łatwy w uprawie. Dobrze że jest wystawiony na dwór to się zahartuje. Gdy będzie uprawiany w doniczce to musi mieć drenaż i dość często podlewany. Nie lubi wiatru. Musi mieć teren osłonięty. Gdy się zahartuje to wytrzymuje przymrozki do -5. Można go przycinać na wiosnę lub w sierpniu.

Dziękuję Marylko. Bardzo mi pomogłaś :)))
marylka966
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 351
Rejestracja: 2010-04-17, 19:53

Post autor: marylka966 »

No to powodzenia w hodowli drzewka laurowego.Może w przyszłości uda ci się zebrać liście
i wykorzystać w kuchni.Pozdrowienia
bolekso
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 13
Rejestracja: 2011-12-04, 23:14

Re: Drzewko laurowe