Dendrobium nobile

Specjalny kącik dla miłośników tych niezwykłych roślin.
Awatar użytkownika
zontix
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 84
Rejestracja: 2009-06-09, 15:40

Dendrobium nobile

Post autor: zontix »

Witajcie,
jestem początkującym storczykomaniakiem. Dzisiaj dorwałam się do dendrobium mojej mamy i jak gdzies wyczytałam, pociachałyśmy mu pęd główny na 2 mniejsze i te dwa próbuję ukorzenić. Roślinkę glówną zostawiam mamie :)
Wsadziłam te pocięte odrazu do ziemi dla storczyków, ale nie wiem czy tak to robić czy nie?
Nie wydaje mi się, żeby storczyki trzymać w wodzie aż do puszczenia korzeni - jak myślicie?
Czy maluchy mają szansę się przyjąć? Czy czymś je nawozić? Czy jest jakiś sprawdzony ukorzeniacz dla storczyków? Czekam na rady.
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Nie słyszałam o takim sposobie ukorzeniania dendrobium, jeśli Ci się ten sposób powiedzie, proszę napisz tu o tym na forum.

Sposób jaki ja znam, to ucięte dendrobium kładziemy na płasko na tacce wypełnionej wilgotnym mchem, niczym nie nawozimy i nie stosujemy ukorzeniacza. Idealnie jeśli ktoś ma możliwość wstawienia takiej tacy z ukorzenianą rośliną do akwarium które przykrywamy szybą. Jeśli nie, to trzeba pilnować wilgotności mchu. Do ukorzeniania można wykorzystać również mech wymiaszany z perlitem i węglem drzewnym.
Awatar użytkownika
zontix
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 84
Rejestracja: 2009-06-09, 15:40

Post autor: zontix »

Dzięki Gosia,
to moze nie będę ryzykować i zrobię, tak jak mówisz. Będę informować o postępach. :-)
Awatar użytkownika
zontix
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 84
Rejestracja: 2009-06-09, 15:40

Post autor: zontix »

Z braku mchu położyłam je na ziemi do storczyków (mniej kory, więcej ziemi - trzyma lepiej wodę) i przykryłam tacki folią, żeby zrobić im bardziej szklarniowe warunki. Stoją na parapecie płn-wsch, więc nie w pełnym słońcu.
Zobaczymy czy ruszą.
A ile trzeba czekać na pierwsze wyniki??
Awatar użytkownika