Co zaatakowało moją magnolię - choroby, szkodniki

Uprawa i pielęgnacja drzew, krzewów i krzewinek liściastych, choroby i szkodniki.
ODPOWIEDZ
joannaa1
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-07, 23:29

Co zaatakowało moją magnolię - choroby, szkodniki

Post autor: joannaa1 »

Mam młodą magnolię. Na spodzie kilku listów co kilka dni od początku sierpnia pojawiają się małe równomiernie poukładane jajeczka. Nie mam pojęcia co to jest, szukałam w internecie ale nic nie mogę znaleść. PO kilku dniach z jajek wykluwają się małe gąsieniczki, kiedyś widziałam też małe owady. Chore liście usuwam, opryskiwanie nie pomogło. Załączam zdjęcie.
Załączniki
SSA41996magnolia7.jpg
SSA41996magnolia7.jpg (28.74 KiB) Przejrzano 1468 razy
Awatar użytkownika
Asiek
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 166
Rejestracja: 2008-12-22, 12:40

Post autor: Asiek »

Joanno, spróbuj sfotografować gąsienicę, bo po jajku ciężko rozpoznać owada, mimo że entomologiem z wykształcenia jestem ;-) Gąsienica jest larwą motyla albo rośliniarki (takiego owada podobnego do latającej mrówki, w duuużym uproszczeniu).
Awatar użytkownika
Asiek
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 166
Rejestracja: 2008-12-22, 12:40

Post autor: Asiek »

Aha, zapomniałam dodać, że larwy motyli i rośliniarek żywią się tkankami roślin, więc tak czy siak złożone jajka należy usuwać. Nie musisz usuwać całych liści, wystarczy zeskrobać jajeczka.
joannaa1
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2009-09-07, 23:29

Post autor: joannaa1 »