choroba trawnika

Założenie i pielęgnacja, problemy z utrzymaniem trawnika.
ODPOWIEDZ
zulus
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-31, 20:51

choroba trawnika

Post autor: zulus »

Witam w tym roku na wiosnę wysiałem trawę. Łanie się zadarniła ale od jakiegoś czasu widać rano na trawie jakby pleśń. Nie wiem co to jest. Opryskałem raz Topsinem, ale buła burza i chyba zmyło. I nic nie pomogło. Proszę o pomoc, bo nie wiem co mam robić.
_IGP5854.JPG
_IGP5851.JPG
_IGP5853.JPG
Awatar użytkownika
Danka
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 13263
Rejestracja: 2008-03-11, 20:17

Re: choroba trawnika

Post autor: Danka »

Niestety nie znam się na chorobach trawnika ale przeglądając sieć trafiłam na chorobę zwaną pleśnią śniegową. Najczęściej pojawia się po zimie ale przeczytałam, że może powstawać także gdy trawnik jest przenawożony azotem lub nie wykaszany. Należy zrobić aerację czyli napowietrzyć system korzeniowy. Można to zrobić przez wbijanie wideł w ziemię na głębokość około 8 cm. A także wertykulację czyli wyczesać obumarłe tkanki traw i usunąć część starej darni.
Nie wiem czy to jest ta choroba ale objawy moim zdaniem są podobne.
Awatar użytkownika
tadek
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6870
Rejestracja: 2011-10-30, 18:23

Re: choroba trawnika

Post autor: tadek »

O pleśni śniegowej wspomniane jest w Poradniku Forum, w artykule zatytułowanym: Trawnik po zimie oraz bardziej szczegółowo - pleśń śniegowa na trawniku
Zapraszam do mnie: W ogródku Tadeusza ->>
zulus
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-31, 20:51

Re: choroba trawnika

Post autor: zulus »

Witam. Kupiłem preparat Poliwersum WP zastosowałem. Wcześniej wygrabiłem trawnik. Trzy dni temu zrobiłem oprysk Poliwersum. I dziś rano znów zauważyłem pleśń na trawniku. Bardzo mało w porównaniu z poprzednią ilością ale jednak jest. Czy ktoś na forum stosował preparat Poliwersum WP. Jak szybko działa, kiedy można powtórzyć oprysk.
Awatar użytkownika
tadek