Cesarskie korony - uprawa, kwitnienie, pielęgnacja

Tu rozmawiamy o kwiatach rabatowych.
Awatar użytkownika
evqa
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 353
Rejestracja: 2008-05-17, 19:24

Cesarskie korony - uprawa, kwitnienie, pielęgnacja

Post autor: evqa »

Witam! Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego moje korony cesarskie nie zakwitły?Kupiłam jesienią trzy/czarną ,czerwoną i żółtą/.Dwie wyszły a jedna zginęła.Jestem " początkującą" ogrodniczką
Awatar użytkownika
dorcia20-84
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 262
Rejestracja: 2008-05-11, 10:24

Post autor: dorcia20-84 »

powodow moze byc kilka np cebule zostaly zjedzone przez slimaki , zgnily lub przemarzly
sproboj delikatnie sprawdzic w jakim stanie sa cebule, mogly tez nie zakwitnac bo mialy za mialo slonca
napisz cos wiecej
np na jakiej glebokosci wsadzilas cebule , kiedy
jakiej byly wielkosci itd
Dotykając Nieba nie zapomnij, ze stoisz na Ziemi



Moj ogrodek
http://forum.poradnikogrodniczy.pl/viewtopic.php?t=436


Pozdrawiam
erazm
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 782
Rejestracja: 2007-12-21, 15:47

Post autor: erazm »

Na http://www.rkmk.cyberdusk.pl/artykuly/fritillaria.html podają:
"...Częste są pytania, dlaczego cesarska korona nie kwitnie? Przyczyn może być kilka:
* zbyt lekka jałowa ziemia
* za słabe nawożenie
* kwaśna ziemia
* zagęszczenie roślin
* sadzenie w obrębie systemu korzeniowego drzew i krzewów
* duże wahania temperatury w glebie w pobliżu cebuli przy zbyt płytkim posadzeniu
* przechowywanie wykopanych cebul w zbyt wysokiej temperaturze…”
Awatar użytkownika
evqa
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 353
Rejestracja: 2008-05-17, 19:24

Post autor: evqa »

Wsadziłam je na początku września.Cebule były dość duże i na głębokość jaką zalecał sprzedawca /krokusy.pl/.Ślimaki nie miały dostępu ,ale myślę,że ziemia był zbyt kwaśna /obok rosną rododendrony.Czy teraz mogę wykopać cebule koron ?
sąsiad
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 311