Brązowe liście jabłoni w maju

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
Neogray91
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2022-05-06, 13:29

Brązowe liście jabłoni w maju

Post autor: Neogray91 »

Dzień dobry :-D jestem początkująca i nie mam pojęcia co robię… i moja jabłoń chyba to odczuwa. Tydzień po posadzeniu liście zaczęły brązowieć… Nie wiem co się dzieje. Uszkodziłam bryłę korzeniową? Brakuje jej czegoś? Szkodnik? Jak ją ratować?

Przyjmę każdą pomoc :) pozdrawiam i Dzięki z góry !
Załączniki
1
1
2
2
3
3
4
4
Awatar użytkownika
Petrus
Ekspert
Posty: 6708
Rejestracja: 2008-01-20, 14:54

Re: Brązowe liście jabłoni w maju

Post autor: Petrus »

Cześć. To normalny objaw u jabłoni rajskich. W początkowej fazie wzrostu liścia (lub jeśli jest młody) to liść ma właśnie taką wiśniową barwę. W miarę upływu czasu liście zrobią się zielone i grubsze w dotyku. Nie masz powodów do obaw. Wszystko z drzewem jest ok. :-)
Niech ogród będzie moją pasją, wytchnieniem i odpoczynkiem.
Pozdrawiam, Piotr.
Moje rośliny ogrodowe Moje trawy ozdobne
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1872
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Re: Brązowe liście jabłoni w maju

Post autor: rafaloku »

Dotyczy to tylko nowo wypuszczanych liści czy brązowieją też starsze, które wcześniej były zielone?
Rafał
Neogray91
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2022-05-06, 13:29

Re: Brązowe liście jabłoni w maju

Post autor: Neogray91 »

rafaloku pisze: 2022-05-11, 08:57 Dotyczy to tylko nowo wypuszczanych liści czy brązowieją też starsze, które wcześniej były zielone?
Hej! Tak jak wspomniałam liście zaczęły brązowieć (te które były zielone kiedy ją sadziłam) ale teraz widzę, że nowe małe listki też rosną brązowe…