Begonia pomocy

Uprawa roślin w donicach na balkonach i tarasach oraz w ogrodach zimowych.
ODPOWIEDZ
misianiolek87
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-09, 09:54

Begonia pomocy

Post autor: misianiolek87 »

Nie wiem co robić tak pięknie rosły i się rozwijały, wystawiłam na taras i po dwóch dniach taki smutek.Dolaczam zdjęcia. W jednej łodyga przy ziemi zmiekła że się biedna przewraca a w dwuch kolejnych liście się niszczą. Nie znam się kompletnie to moje początki ogrodnictwa tarasowego ;-)
20160609_090748.jpg
20160609_090736.jpg
20160609_082459.jpg
20160609_082454.jpg
Awatar użytkownika
Krysia
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6084
Rejestracja: 2009-07-26, 17:22

Re: Begonia pomocy

Post autor: Krysia »

Cześć Misia.
Doniczki wybrałaś może i dizajnerskie, ale najgorsze z możliwych. Wyobraź sobie, że w czasie upału siedzisz na blaszanym dachu. Tak czuje się Twoja begonia w słońcu.
Najlepsze są ceramiczne, ale plastikowe i koszyki też są dobre. Blaszane wiadereczka, nie dość że są dla begonii za małe, to bardzo szybko się nagrzewają. Do begonii potrzebujesz podpory, z bambusa patyczki, drabinki są w OBI lub innych centrach ogrodniczych. Sznurkiem trzeba je delikatnie do tych podpór przywiązać, by się nie przewracały.
Teraz muszą być w cieniu, a te zwiędłe liście po prostu usuń. I nie można ich przelewać. Czy masz przewiercone otwory w tych doniczkach. Jeśli nie to korzenie mogą chorować.
Jeśli coś jeszcze to pytaj :)
Załączniki
ta begonia ma dwie podpory i jest do nich przywiązana w wielu miejscach
ta begonia ma dwie podpory i jest do nich przywiązana w wielu miejscach
misianiolek87
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-09, 09:54

Re: Begonia pomocy

Post autor: misianiolek87 »