Azalia - choroby, zwalczanie, opryski

Uprawa i pielęgnacja drzew, krzewów i krzewinek liściastych, choroby i szkodniki.
ODPOWIEDZ
Aleksandra3341
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 88
Rejestracja: 2008-06-04, 17:51

Azalia - choroby, zwalczanie, opryski

Post autor: Aleksandra3341 »

Witam.Niedawno kupiłam 2 azalie nova zembla.Stoją na strychu,przy oknie wschodnim,gdzie mają jasno i bardzo zimno.Dzisiaj zauważyłam ,że z jednej azalii spadły prawie wszystkie liście.Wszystkie liście były zdrowe ,zielone,nie zdeformowane.Czy ktoś może mi pomóc i napisać dlaczego tak się stało?
gilgall
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 99
Rejestracja: 2009-01-17, 21:03

Post autor: gilgall »

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z azaliami, ale wydaje mi się, że twoje zareagowały tak na zmianę temperatury. Ogrodowe azalie o tej porze roku są bezlistne. Mam jedną zimozieloną, ale ta ma liście mniejsze od tej zwykłej.
Domowe, no cóż... Miałam jedną - niedawno kupioną w Biedronce i też zrzuciła liście, pędy zasychają, pąki częściowo rozwiniętych kwiatów oblatują.
NIe wiem - być może Twoja była przesuszona....


Pozdrawiam, Edyta
Aleksandra3341
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 88
Rejestracja: 2008-06-04, 17:51

Post autor: Aleksandra3341 »

Witam.
Moja azalia nie jest azalią domową,stoi teraz na strychu a na wiosnę chcę ją wkopać do ziemi.Przesuszona nie jest,ponieważ prze cały czas ma mokro.Zastanawiam się tylko dlaczego tylko jedna zrzuciła liścieskoro wyglądały na zdrowe.Pozdrawiam.
iwonaceae
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 147
Rejestracja: 2009-02-27, 23:01

Post autor: iwonaceae »

Zdecydowana większość azalii traci liście na zimę - jak większość krzewów liściastych - przynajmniej w naszym klimacie. Nie tracą liści ich kuzyni - rododendrony. W moim ogrodzie wszystkie azalie jeszcze śpią, bo to taka pora roku. Jeżeli roślina nie przemarzła to wiosną powinna wypuścić liście.
Witam w moim ogrodzie
Miłego dnia
Iwona
Aleksandra3341
Lubi podyskutować