Ratowanie starej jabłoni

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
mgalant
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2010-04-01, 22:35

Ratowanie starej jabłoni

Post autor: mgalant »

Witam!
Rok temu przy okazji gruntownego oczyszczania ogrodu ściąłem gałęzie starej jabłoni tak, że został tylko pień. Jabłoń tak jak reszta drzew miała być usunięta. W tym roku jednak postanowiłem zostawić choć jedno stare drzewo. Obecnie jabłoń to tak jak wspomniałem pień sięgający do nie istniejącej już korony i kilkanaście dzikich pionowych pędów. Drzewo przed ścięciem korony od wielu lat nie było pielęgnowane. Proszę o wskazówki co powinienem zrobić, żeby uratować drzewo. Zależy mi, na jej owocach, ponieważ naprawdę były doskonałe. Proszę o informacje jakie konkretne działania podjąć i ile potrwa zanim zacznie znowu owocować. Podkreślę jeszcze, że jestem początkującym ogrodnikiem.
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Jeśli możesz wstaw zdjęcie tego pniaka, możliwe jest że wytworzy porządny konar z którego da się zrobić koronę. Jeśli drzewo jest zdrowe i silne to odnowienie korony może potrwać 3-4 lata. Mój sąsiad na działce ma właśnie takie drzewo z powodu powodzi usunął jeden konar, potem musiał usunąć drugi ale z pnia wyrosła dość gruba gałąź z której "powstało nowe drzewo".
Awatar użytkownika
monis1415
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 16
Rejestracja: 2010-01-01, 19:56

Post autor: monis1415 »

Ja mam podobny problem: bardzo stara jabłoń (ok 45 lat) ma w pniu bardzo dużą dziurę, przez co może się złamać przy silniejszych podmuchach. Owoce z tego drzewa są duże i smaczne ale niestety nie znam nazwy odmiany! Czy z takiego drzewa można zrobić szczep albo coś w tym stylo alby ta odmiana u mnie przetrwała? Proszę o pomoc
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »