Pytanie do Eksperta - Czereśnia Hedelfińska na Ptasiej

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.

Pytanie do Eksperta - Czereśnia Hedelfińska na Ptasiej

Postautor: cezars81 » 2010-05-24, 20:22

Witam Serdecznie

Mam pytanie do eksperta.
Otóż w zeszłym roku pod koniec września zasadziłem 3 czereśnie Hedelfińskie na szczepionce Czereśni Ptasiej.Żadna czereśnia hedelfińska nie przyjęła się, jedno drzewko całkowicie uschło po zimie.A w dwie czereśnie jeszcze wierzyłem...:-( Jednak oby dwie uschły, poniżej szczepienia jednak zaobserwowałem liście na wysokości 15-20 cm. Są to listki od podkładki czereśni ptasiej. Nie znam się za bardzo na czereśniach i mam pytanie co z tego wyrośnie, czy mam odciąć od miejsca szczepienia, by wyrosła czereśnia ptasia. Mi ona nie przeszkadza, byle by w przyszłości pojawiły się owoce. Jak zadbać o taką podkładkę by rosła do góry.

Czy nie polecane jest utrzymywanie takiej czereśni?
Bardzo proszę o odpowiedź!

Z góry dziękuje :-)
Czarek
cezars81
Witamy na forum!
Witamy na forum!

Postautor: rafaloku » 2010-05-24, 22:53

Niestety obecnie nie mamy dyżuru eksperta w dziale sadownictwo. Obecnie (do końca maja) jest ekspert w dziale drzewa i krzewy iglaste. Ale może ktoś z forowiczów będzie w stanie pomóc?

Jeżeli chodzi o czereśnię ptasią, to z tego co wiem, gatunek w czystej postaci (czyli ten stosowany na podkładki) daje owoce o cienkiej warstwie miąższu, raczej niesmaczne i dość gorzkie. Owoce bedą pożywieniem jedynie dla ptaków, a drzewo możesz wykorzystać w celach ozdobnych (wiosną pięknie kwitnie).

Więcej informacji w naszej encyklopedii: czereśnia ptasia
Polecam też w poradniku: Czereśnia - właściwości, odmiany na działkę, uprawa, choroby
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator

Postautor: cezars81 » 2010-05-25, 11:01

Dziękuje za odpowiedź:-)

W takim wypadku przesadzę te dwa drzewka gdyż z owoców pewnie moja żona nie byłaby zadowolona;-), a drzewka rosną na centralnych miejscach ogrodu.