Problem z zakupem doniczki dla sukulenta.

Forum poświęcone kaktusom i innym sukulentom
ODPOWIEDZ
rakietowysmok
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-11, 08:57

Problem z zakupem doniczki dla sukulenta.

Post autor: rakietowysmok »

Witam, jestem nowy na forum i jednocześnie jestem początkującym fanem Sukulentów. Mam szybkie pytanie i mam nadzieje że trafiłem do odpowiedniego działu. Jeżeli nie proszę o przeniesienie.

Zakupiłem w ostatnim czasie dokładnie dwanaście małych kaktusów o które dbałem, gdy tylko trafiły na mój parapet gdzie mają najsilniejsze światło dostały dodatkowo wzmocnienie w postaci nawozu firmy Biopon. Ich korzenie bardzo szybko się rozwinęły, system zaczął już uciekać przez otwory pod doniczkami które z resztą są miniaturowe. Rośliny wyrosły również bardzo wysokie i silne więc w tych małych pojemniczkach zaczęły się bardzo łatwo wywracać więc postanowiłem je przesadzić.

Problem:

Gdy zmierzyłem te malutkie doniczki wyszło mi że mają 7 cm średnicy. Z wiedzą że doniczka może mieć maksymalnie 2 do 4 cm więcej udałem się do sklepu gdzie najmniejsze doniczki które był w zasięgu mojego portfela miały 12 cm. Kupiłem je, jednak po powrocie do domu okazało się że są też dwukrotnie wyższe.

Pytanie:

Czy warto przesadzić rośliny do tak dużych doniczek? Czy jedynym problemem będzie to że roślina skupi się bardziej na rozwoju korzeni i nie zakłuci to rozwoju górnej części rośliny?? Czy może np. Dobrym pomysłem będzie obcięcie doniczek i zmniejszenie jej wysokości o powiedzmy 1/4. I dodatkowe pytanie aby nie zaśmiecać forum kilkoma tematami. Mam wiadro z białymi ozdobnymi kamykami, czy mogę wysypać je na powierzchni ziemi aby ozdobić roślinkę?
Awatar użytkownika
Agnieszka Lach
Ekspert
Posty: 197
Rejestracja: 2016-01-28, 15:29

Re: Problem z zakupem doniczki dla sukulenta.

Post autor: Agnieszka Lach »

Witam,