Początkująca ogrodniczka

Wszystko co jest związane z uprawą warzyw
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gacka
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-27, 15:53

Początkująca ogrodniczka

Post autor: gacka »

Witam wszystkich znawców tematu.
Jako kobieta, która nigdy nie miała do czynienie z uprawianiem czegokolwiek (pomijając oranie własnego życia ;-) ) poproszę o wszelkie porady dotyczące tego jak powinnam zabrać się do założenia w ogródku małego warzywnika.
Na działce dysponuję powierzchnią około 2 m x 4 m, którą chcę przeznaczyć właśnie na grządki z warzywami.
Chciałabym zasadzić marchewkę, pietruszkę, koperek, buraczki, fasolkę szparagową, cebulę, brokuły, sałatę, rzodkiewkę i może jeszcze coś, co wpadnie mi do głowy, ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać? Kupić normalnie w sklepie nasionka i wsypać je do ziemi? Z góry przepraszam za swoje słownictwo - tak jak pisałam - jestem totalny laik w tym temacie.
Będę bardzo wdzięczna za taki mały poradnik napisany zwykłym językiem, który trafi do mnie :oops:
Zależy mi na tym, by warzywnik nie był zbytnio odkryty więc pewnie musiałabym dookoła posadzić coś innego, by go ukryć. Ale co najlepiej się sprawdzi?
Z góry dziękuję za sugestie.
Awatar użytkownika
pinia01
Zagorzały dyskutant
Zagorzały dyskutant
Posty: 455
Rejestracja: 2010-01-23, 15:48

Post autor: pinia01 »

Mały przewodnik warzywniczy
1. Przygotowanie gleby, aby magazynowała wodę i miała dostęp do powietrza.
Bardzo ważne jest przekopanie gleby jesienią (przeważnie na głębokość łopaty, na glebach cięższych w pierwszym roku na głębokość dwóch) i wzruszenie jej wiosną grabiami itp.
2. Nawożenie.