Młoda śliwka

Uprawa drzew i krzewów owocowych, choroby i szkodniki roślin sadowniczych.
ODPOWIEDZ
minekirek
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2016-03-05, 17:14

Młoda śliwka

Post autor: minekirek »

Witam! Jestem tu nowy i nie znam się na cięciu drzewek.Czy moglibyście spojrzeć na dołączone zdjęcie i podpowiedzieć co powinienem i kiedy zrobić z tą śliwką wsadzoną w tamtym roku. Drzewko zostało zakupione i wsadzone przez osobę z rodziny a mnie nie było w tamtym roku więc nic więcej nie mogę dodać.
Załączniki
sliwka.jpg
Awatar użytkownika
Agnieszka Lach
Ekspert
Posty: 197
Rejestracja: 2016-01-28, 15:29

Re: Młoda śliwka

Post autor: Agnieszka Lach »

Witam,

cięcie śliw przeprowadza się latem - lipiec-sierpień, po zakończonym owocowaniu. Jest to bezpieczny termin, w którym minęło już ryzyko pojawienia się wielu chorób niebezpiecznych dla śliw. Przez pierwsze 2-4 lata uprawy cięcie śliw ma na celu uformowanie korony. Na początku skracamy przewodnik, czyli pęd główny, o około 50 cm oraz skracamy gałęzie boczne o około 1/3 długości. Następnie usuwamy nadmiar drobnych pędów i gałęzi, które będą zaleciały dojrzewające owoce. Dolne gałęzie odginamy do pozycji poziomej - najlepiej przywiązać je sznurkiem do wbitych w ziemie haczyków lub do pnia.

Odsyłam również Pana do artykułu na naszej stronie, gdzie znajdzie Pan więcej informacji: Cięcie śliwy. Jak i kiedy przycinać śliwki?
mgr inż. Agnieszka Lach
Awatar użytkownika
Sadowniczy.pl
Ekspert
Posty: 43
Rejestracja: 2008-06-21, 21:47

Re: Młoda śliwka

Post autor: Sadowniczy.pl »

Dokładnie tak jak pisze Agnieszka:)
Mariusz Kwiatkowski
www.Sadowniczy.pl
Awatar użytkownika
wasilewska101
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 3977
Rejestracja: 2010-01-20, 11:14

Re: Młoda śliwka

Post autor: wasilewska101 »

To ja ze swoją poczekam do lata ..Sadzona w tamtym roku ładnie się przyjęła i rozrosła ..
Awatar użytkownika
Sadowniczy.pl
Ekspert
Posty: 43
Rejestracja: 2008-06-21, 21:47

Re: Młoda śliwka