Miltonia

Specjalny kącik dla miłośników tych niezwykłych roślin.
ODPOWIEDZ
Jessebelle
Powoli się rozkręca
Powoli się rozkręca
Posty: 44
Rejestracja: 2011-08-07, 15:09

Miltonia

Post autor: Jessebelle »

Nie tak dawno dostałam w prezencie Miltonię. Kwiatek po przeniesieniu go do mnie do domu troszkę zmarniał - listki troszkę opadły, ale być może to naturalne biorąc pod uwagę, że był przewożony i dopiero zaczął się zadomawiać. Otworzyłam ten temat ponieważ nie chciałam opisywać mojego problemu w gąszczu innych postów i myślę, że jeśli ktoś będzie miał problem z Miltonią, to być może zajrzy tutaj i znacznie łatwiej będzie odszukać informacje dla tego konkretnego gatunku. Jest to mój pierwszy kwiatek tego typu i nie mam doświadczenia na tyle by dobrze ocenić jego stan. Kwiatek jest po kwitnięciu. Niepokoją mnie jego korzenie - wydają się suche i lekko brązowe, co widać na zdjęciu (wszystkie są takie jak te na wierzchu - sprawdzałam przy przesadzaniu), a także przebarwienia przy trzonie rośliny - na zdjęciu widać lekko brązowe zmiany. Bardzo proszę o ocenę, czy wszystko z nim w porządku i ewentualne porady co z nim robić. Czy te korzenie wyglądają Wam na zdrowe?
Krótko o tym jak go traktuję - stoi pół metra od okna południowego, cieniowane przez drzewo, w łazience, przy podstawce z keramzytem. Podlewam go mniej więcej raz w tygodniu - gdy widzę, że przesechł w pełni. Używam wody destylowanej z 1/4 dawki z opakowania nawozu (Florovit NPK = 357). Co kilka dni zraszam go z rana wodą destylowaną po listkach. Od jakiegoś czasu uchylam też wieczorami okno by wzmocnić różnicę temperatur między dniem a nocą - w tym miejscu stoją też inne moje orchidee. Kwiatek posadzony jest w drobne podłoże z OS. Jakiś czas temu miał robioną kąpiel w Topsinie, gdyż podłoże lekko pachniało grzybem i zapobiegawczo wykąpałam go wtedy w wodzie destylowanej z Topsinem po czym przesadziłam w nowe podłoże i nie podlewałam przez co najmniej tydzień.
Poniżej załączam zdjęcia.
Załączniki
P1120917.JPG