Metmorfoza-mile widziane rady:)

Tu pochwal się Twoim ogrodem! Fotografie i opisy co u Ciebie rośnie - mile widziane!
Awatar użytkownika
Rózana aleja
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 145
Rejestracja: 2017-03-14, 13:32

Metmorfoza-mile widziane rady:)

Post autor: Rózana aleja »

Jestem amatorka upraw-zaznaczam na poczatku,wiec prosze op porade badz przydatne linki.
Kupiłam działeczke,mała 3a na lubelszczyznie,czesciowa zagospodrowana ale przez trzy lata nie uprawiana.Rosna na niej rózne krzewy;cyprysy lawsona,hortensje,juki,rododendron-mały,wiciokrzew,róze, krzewy budleja,itp.Krzewy były zaniedbane a wiekszosc działki zachwaszczona,doprowadziłam ja zeszłej jesieni do ładu,nawoziłam obornikiem kurzym a potem fructusem ogrodnikiem,miałam jeden pąk u hortensji.Czesc działki (10x10m) poswieciłam na mały ogrodek warzywny,wyplewiłam,przeorałam gleboglyzarka i zasiałam peluszke (potem łubin bo była susza).Na jesieni wszystko znow przekopałam. Teraz sie zastanawiam czy popryskac to PLONAR ACTIVE-ekologiczym uniwer. nawozem do rozpuszczenia w wodzie.Nie chciałabym przedobrzyc z tymi nawozami,moze zasianie roslin juz wystarczy.Moje hortensje kiedys kwitły,widze to po uschłch pąkach,ale tez zauwazyłam zólte liście,juka nie kwitnie a rododendron jakis słabiutki.Prosze o rade.
Pierwotny wyglad
Pierwotny wyglad
Załączniki
teraz wygląd...
teraz wygląd...
juka dzialka.jpg
IMAG0053.jpg


Ogrodnictwo to nauka, nauka, nauka. Na tym właśnie polega zabawa. Cały czas się uczysz!
Helen Mirren


Wioletta S.
Awatar użytkownika
Krysia
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 6073
Rejestracja: 2009-07-26, 17:22

Re: Metmorfoza-mile widziane rady:)

Post autor: Krysia »

Wioletto, mogę się tylko wypowiedzieć w sprawie juki. Kupiłam córce do ogrodu i zakwitła po trzech latach, nie od razu. Fajną masz działeczkę.
Co do innych pytań, to na forum są dziewczyny, które ogrody mają od dawna i na pewno odpowiedzą na Twoje pytania. Pozdrawiam Cię serdecznie :)
Awatar użytkownika
Rózana aleja