Kwaśna ziemia i mech

Projekty, architektura ogrodowa i tematy pokrewne.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grey_wolf2
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 9
Rejestracja: 2008-07-03, 10:37

Kwaśna ziemia i mech

Post autor: grey_wolf2 »

Działka, którą od niedawna posiadam ma chyba kwaśną ziemię bo w bardzo dużej części jest porośnieta cienką warstwą mchu. Co można zrobić, żeby się tego pozbyć?

Może moje pytanie jest naiwne ale jestem początkującą działkowiczką :oops:
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »

Żeby sprawdzić kwasowość gleby najlepiej ją zbadać kwasomierzam. A obecność glonów może być wynikiem wysokiej wilgotności i zacienienia gleby. Można zlikwidować je specjalnymi nawozami.

Więcej o badaniu gleby: właściwości gleby - jak zbadać glebę w ogrodzie
AgnieszkaP

Post autor: AgnieszkaP »

Domowym sposobem na sprawdzenie czy gleba nie jest zbyt kwaśna jest polanie małej grudki ziemi octem. Jeśli zaczną pojawiać się na powierzchni pęcherzyki powietrza, oznaczać to będzie, że ziemia zawiera wapń i nie ma zbyt kwaśnego odczynu. Pozostaje też inna metoda, obserwowanie, co natura nam zasiała ;-) Bo z tego też można "odczytać" rodzaj gleby. Na glebach kwaśnych rosnną: skrzyp polny, wrzos zwyczajny, koniczyna polna, fiołek trójbarwny, szczaw i rumian polny. Na glebach zasadowych lub obojętnych: mak polny, babka zwyczajna, pokrzywa żegawka, nostrzyk, podbiał pospolity. Ot takie mądrości kiedyś wyczytałam.. U mnie na gliniastej ziemi nic specjalnie nie chce rosnąć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Monia68

Post autor: Monia68 »

Na mech i wątrobowce polecam oprysk środkiem MOGETON, skuteczne :-)
Awatar użytkownika
harwi
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 1085
Rejestracja: 2008-01-24, 12:52

Post autor: harwi »

he ja tez mam gliniastą a u mnie rośnie wszystko i skrzyp i rumianek i koniczyna i mak ;) i dużo dużo innych ale ostatnio zamiast trawy mam istną łąkę w rumianku-stokrotkach :evil:
AgnieszkaP

Post autor: AgnieszkaP »