Kanna - pielęgnacja, wymagania, sadzenie

Tu rozmawiamy o kwiatach rabatowych.
olivka
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 1
Rejestracja: 2008-09-02, 07:07

Kanna - pielęgnacja, wymagania, sadzenie

Post autor: olivka »

Witam wszystkich! Jestem początkującą ogrodniczką i mam pytanie: czy komuś udała się uprawa kanny - paciorecznika z nasion? Proszę o informacje...
Awatar użytkownika
KaRo
Lubi podyskutować
Lubi podyskutować
Posty: 145
Rejestracja: 2007-12-28, 21:10

Post autor: KaRo »

Mnie sie udało,dawno temu ,kiedy ich nie było w sprzedaży tak jak dziś.
Zwiedzałam powstającą dopiero kopalnię Bełchatów i przed jej biurowym budynkiem był piękny skwer ,mnóstwo krzewów iglastych i innych roślin na widok których dostałam oczopląsu...
To były dawne czasy ...
Ponieważ była to już późna jesień, kanny były upszczone ciemnymi ,prawie czarnymi kuleczkami .Oczywiście zerwałam ,ale jakże mało ,dużo za mało by mieć duże szanse na wyhodowanie z nich roślin.
Oczywiście posiałam w domu prawie natychmiast ,bo jeszcze tej jesieni i doczekałam sie roślin .
Dziś nie pamiętam jednak szczegółów tej uprawy ,jak długo kiełkowały ,ale wiem ,że miałam problem z ich przetrzymaniem w domu aż do czasu kiedy mogłam wystawić donice do ogrodu.
Jednak chce potwierdzić,że jest możliwe uzyskanie roślin z nasion.
elakrztuk
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 1586
Rejestracja: 2010-02-11, 19:21

paciorecznik lub kanna

Post autor: elakrztuk »

Te ładne kwiaty bardzo ładnie wyglądają gdy posadzi się je w rzędzie na przykład w środku działki pomiędzy innymi kwiatami . Kanny są ładne ale i trochę trudne w uprawie. Trzeba je koniecznie po przekwitnięciu i po uprawie pod koniec października wykopywać je z gleby i przechowywać w piwnicy przez zimę. :-)
użytkownik usunięty

Post autor: użytkownik usunięty »