Iglaki - sadzenie. Do kiedy można sadzić?

Uprawa drzew i krzewów iglastych. Choroby, szkodniki itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
anika
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 6
Rejestracja: 2009-03-30, 16:57

Iglaki - sadzenie. Do kiedy można sadzić?

Post autor: anika »

Na wstępie wytłumaczę się, dlaczego zakładam ten temat. Czytałam w sieci na temat sadzenia iglaków i im więcej czytam tym mniej wiem :(
Jestem totalnie zielona jeżeli chodzi o sadzenie i pielegnację roślin ale w zeszłym roku postanowiłam posadzić kilka roślinek i o dziwo nadal żyją.
Miałam do wyboru brabanty z OBI w siatce (łądne, duże i geste ale nie wiadomo czy z dobrymi korzeniami) i raczej skromne w donicach u ogrodnika, wybrałam te drugie.
Są zielone jednak "szczupłe" a ja chciałabym żeby w miarę szybko przybrały na objętości.
1.Wiem, ze sadzic należy co 80 cm,
2.Wiem,że na spód najlepiej nasypac kompostu - ja go nie posiadam - co moge kupić w sklepie zamiast kompostu?
3.Ogrodnik mi powiedział żeby wsadzać zaraz po wyciągnięciu z donicy do ziemii wymieszanej z kwaśną ziemią - na necie czytałam, że po pierwsze korzenie powinno sie rozluźnić w wodzie a po drugie ziemia powinna byc wapienna.
4. Niektórzy piszą, że w pierwszym roku nie należy nawozić a mi ogrodnik powiedział że osmocote moge podsypać pod korzenie lub nawieźć po około 2-3 miesiącach.

Dlaczego jeżeli chodzi o sadzenie tujek jest tak duzo sprzecznych informacji?
Moje drzewka jeszcze kilka dni muszą poczekać na sadzenie więc proszę doradźcie mi co mam zrobic aby pięknie i gęsto rosły.
proszę o cierpliwość - ja dopiero zaczynam z ogrodem ;)
pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
rafaloku
Administrator
Posty: 1871
Rejestracja: 2007-12-06, 18:23

Post autor: rafaloku »

To po kolei:
.Wiem,że na spód najlepiej nasypac kompostu - ja go nie posiadam - co moge kupić w sklepie zamiast kompostu?