Gleba gliniasta

Założenie i pielęgnacja, problemy z utrzymaniem trawnika.
ODPOWIEDZ
nsuprinz
Witamy na forum!
Witamy na forum!
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-24, 21:39

Gleba gliniasta

Post autor: nsuprinz »

Witam serdecznie
Na początku wspomnę że jestem amatorem i mam słabe pojęcie o ogrodnictwie.
Moim problemem jest gleba gliniasta a co za tym idzie problem z jego utrzymaniem.
Trawa rośnie nawet dobrze ale po obfitych opadach podłoże jest tak mokre że przejście po tym powoduje zwiększenie wagi obuwia.
Czytałem ten artykuł i mam kilka pytań:
http://poradnikogrodniczy.pl/gleba_gliniasta.php

Cytat:
Po przekopaniu gleba będzie już nieco rozluźniona ale to dopiero początek naszej pracy. Teraz trzeba zwiększyć przepuszczalność gliny. Najłatwiej osiągnąć to dodając piasek.

Do czego mam dodać ten piasek?

Czy mieszać to w betoniarce razem z tą gliną czy mieszać piasek (z nawozami) ze zwykłą ziemią i taką mieszankę wysypać na podłoże.

Jaki jest najlepszy (najtańszy ) sposób na odprowadzenie wody z ogrodu w miarę szybko aby można bezpiecznie po tym spacerować.

Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
Iga51
Mistrz dyskusji!
Mistrz dyskusji!
Posty: 4129
Rejestracja: 2013-10-07, 17:53

Re: Gleba gliniasta

Post autor: Iga51 »

Witaj. Trochę mało danych, żeby coś sensownie doradzić. Jaką dużą masz działkę? Czy już zagospodarowana? Piszesz o trawniku, to znaczy, że już go masz. Ja też mam zupełnie gliniasta ziemię, ale sobie poradziłam .
Jeżeli chodzi o piasek to rozsypujesz piasek i po prostu przekopujesz go razem z podłożem, które masz. Jeżeli chcesz ziemię nawozić (jakim nawozem?), to przekopujesz wszystko razem.
Przeczytaj wątek Mincka "Wykonanie nowego trawnika". Może to też Ci pomoże.